<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  استراتژی توسعه منابع انسانی</span>
تاریخ انتشار:
23 فوریه 2022
دسته بندی:

 استراتژی توسعه منابع انسانی :  سازمانهاي امروز تحت تاثير عواملي از قبيل افزايش رقابت جهاني، دگرگونيهاي ناگهاني، نياز به کيفيت و خدمات پس از فروش و وجود منابع محدود زير فشارهاي زيادي قرار دارند. پس از سالهاي زياد تجربه، دنيا به اين نتيجه رسيده است که اگر سازماني بخواهد در اقتصاد و امور کاري خود پيشتاز باشد و در عرصه رقابت عقب نماند بايد ازنيروي انساني متخصص، خلاق و با انگيزه بالا برخوردار باشد. منابع انساني اساس ثروت واقعي يک سازمان را تشکيل مي‌دهند. بين سرمايه انساني و بهره وري در سازمانها رابطه اي مستقيم وجود دارد. (تی جف دنیس، سیدنیا دی اسکات، بهزاد رمضانی, 1377)در حال حاضر قدرت رقابتي ملت‌ها، در گرو کيفيت سرمايه انساني آنها است. مديريت “سرمايه انساني” در سازمانها حياتي ترين نوع مديريت به شمار مي‌آيد. فرسودگي سرمايه انساني، کيفيت کالاها و خدمات توليدي را به مخاطره مي‌اندازد. بنابراين ترديدي نيست که شکوفايي هر جامعه اي در بهبود و پرورش منابع انساني آن نهفته است و از اين روست که مسئولان سازمانها با ياري متخصصان رفتار و منابع انساني توجه خاصي به پرورش کارکنان مبذول مي‌دارند.

يکي از مفاهيمي‌که در راستاي بالیدن توانمندسازي کارکنان مطرح مي‌شود، توسعه منابع انساني است و بالعکس. با آن که تعريف متفاوتي از توانمند‌سازي کارکنان ارائه گرديده است اما فصل مشترک کليه آنها، واگذاري اختيار و مسئوليت بيش تر به کارکنان است.چنانچه اعتماد متقابل (ميان مديريت و کارکنان) حاکم نباشد، هيچ روشي در ارتقا توانمندي کارساز نخواهد بود. سازمانها براي بقا در دنياي پيچيده و پوياي امروزي مي‌بايد اين نيروي بالقوه را کشف کنند و مورد استفاده قرار دهند. کارکنان توانمند به سازمان و خودشان سود مي‌رسانند.يکي از تکنيک هاي بهره وري در زمينه منابع انساني استفاده از توانايي هاي بالقوه منابع انساني در هر سازمان است. در بهره وري فردي، سازمان از مجموعه استعداد و توانايي هاي بالقوه فرد به منظور پيشرفت سازمان استفاده مي‌کند و بالفعل در آوردن نيروهاي بالقوه و استعدادهاي شگرف در جهت سازندگي موجب پيشرفت فرد و همسويي با سازمان خواهد شد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  17صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0