<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری رضايت تحصيلي</span>
تاریخ انتشار:
19 آوریل 2022
دسته بندی:

رضايت تحصيلي: مفهوم رضايت و رضايت تحصيلي دانشجويان كه بيانگر ميزان احساسات و نگرش­هاي مثبت دانشجويان به وضعيت موجود آموزشي مي­باشد، مهم ترين و شايعترين موضوعات در حوزه­ي رفتار سازماني در شرايط پر رقابت امروز محسوب مي­شود (اسپكتر 1997). از ديدگاه بسياري از صاحبنظران، رضايت تابع عملكرد ذهني و انتظارات افراد است. به­همين دليل، هر گونه احساس خوشايندي كه نتيجه­ي مقايسه­ي عملكرد ذهني افراد با انتظارات آنان باشد، رضايت ناميده مي­شود (فارسيجاني، 1386).رضايت يكي از ويژگي­هاي رفتار فردي محسوب مي­شود كه به واسطه­ي فرهنگ سازمانی، موجب شكل­گيري نگرش­ها و رفتار سازماني افراد مي­شود (تسوئي و کایفدکار 2007). اُليور و ديساربو (1989) نيز رضايت­تحصيلي دانشجويان را به معني تناسب بين ارزشيابي ذهني آنها با تجارب و پيامدهاي متنوع ارزشيابي شده از آموزش ميدانند. لذا از اين منظر، رضايت تحصيلي دانشجويان متأثر از رضايت كلي آنان از میزان تحقق انتظارات­شان می­باشد.

سي­مور (1993) نيز با بيان اين نكته كه هر چه در كلاس اتفاق مي­افتد و هرگونه گزينش علمي كه توسط دانشجويان صورت مي­گيرد، منفک از تجارب كلي آنها در زندگي دانشگاهي نيست، اظهار می­دارد كه تجارب دانشجويان بر رضايت كلي آنها مؤثر است. کُو (2010) نيز رضايت دانشجويان را بيانگر چگونگي ادراك آنها از تجارب يادگيري­شان دانستند، به نحوي كه مطابق با تحقيقات، وجود دانشجوياني با تجارب رضايت بخش به حفظ و بهبود بقاي آنها در دانشگاه خواهد انجاميد.از نظر چو (2004) رضايت يكي از چهار عنصر كليدي جهت ايجاد و توسعه­ي تجارب رقابتي محسوب مي­شود به نحوي كه جلب رضايت دانشجويان نه تنها به وفاداري آنها كمك خواهد كرد، بلكه منجر به حفظ و نگهداشت آنها در طولاني مدت نيز خواهد شد (آتناسپولوس و همکاران، 2001). از نظر برخی نیز رضایت مفهومی چندبعدی است و اغلب به منظور بررسی تجانس یا توافق بین انتظارات و نتایج، مورد بررسی قرار می­گیرد (اُرپن 1990).در مجموع می­توان گفت، رضایت تحصیلی به معنای ادراک دانشجویان از تجربیات زندگی دانشگاهی است که تعیین کننده­ی نگرش مثبت یا منفی آنها از دانشگاه خواهد بود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 39 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0