<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  استراتژی بازاریابی</span>
تاریخ انتشار:
22 اکتبر 2021
دسته بندی:

استراتژی بازاریابی:استراتژی یک برنامه واحد، همه جانبه و تلفیقی است که محاسن یا نقاط قوت اصلی سازمان را با عوامل و تغییرات محیط مربوط می سازد و به نحوی طراحی شده است که با اجرای صحیح آن از دست یابی به اهداف اصلی سازمان اطمینان حاصل می شود.کوئین می گوید:” استراتژی عبارت است از الگو یا طرحی هدفمند که اهداف، سیاست ها و زنجیره های عملیاتی یک سازمان را در قالب یک کل بهم پیوسته با یکدیگر ترکیب می کند.”اگر استراتژی به درستی تنظیم شده باشد، در تخصیص و هدایت منابع سازمانی به صورت یگانه و بالنده و بر پایه توانمندی ها و نارسایی های درون سازمان، دگرگونی های محیطی پیش بینی شده و حرکت های اقتضایی در مقابل رقبای هوشمند موثر خواهد بود و در حقیقت استراتژی با نگاه به تحولات محیطی تنظیم و اجرا می گردد. فهمیدن استراتژی و اثر بخشی یک موسسه کار ساده ای نیست.

باید دانست موسسه چگونه شکل گرفته و با تهدیدات و فرصت ها چگونه برخورد نموده است. صرفنظر از اینکه سازمان به صورت یک ارگانیزم در ارتباط متقابل با عوامل مختلف درونی و بیرونی است، به این علت که در آن به طور مداوم تصمیماتی در مورد آینده اتخاذ می شود، عدم اطمینان و پیش بینی آینده صعوبت کار را افزایش می دهد.در انتخاب استراتژی یکی از استراتژی های اصلی که بیشتر با اهداف موسسه مطابقت دارد و می توان آن را در شرایط محیطی موجود بکاربست انتخاب می گردد بنابراین این انتخاب و یا تصمیم عبارت است از بررسی آلترناتیو های موجود، در نظر گرفتن عوامل مهم، ارزیابی آلترناتیو در برابر این عوامل و انتخاب نهایی.استراتژي بازاريابي از استراتژيهاي ويژه براي بازارهاي هدف، تثبيت موقعيت، آميخته بازاريابي و سطح هزينه هاي بازاريابي تشكيل مي شود (كاتلر فيليپ و آرمسترانگ گري، 1389،61).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 27 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0