<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند10</span>
تاریخ انتشار:
20 مارس 2022
دسته بندی:

 ارزش ویژه برند: جريان زندگي انسان‌ها و چرخه فعاليت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع، مملو از خطرات و تهديدهای متنوع و گوناگون است. هزينه جبران برخی از اين خطرها در مقايسه با توانمندی‌های مالی افراد و موسسات چندان زياد نيست و خود آنان از عهده چنين خساراتی بر مي‌آيند، اما بخش قابل توجهی از اين حوادث چنان خسارت بار است كه روند عادی زندگی شهروندان و جريان معمول فعاليت‌های اقتصادی و ‌اجتماعی را با اخلال جدی و بعضا خانمان‌ برانداز مواجه می‌سازد. درصورتی‌ كه سازوكاری برای مواجهه با اين پديده انديشيده نشود ضمن آنكه زندگی طبيعی خانواده‌ها و دست اندركاران و شاغلين موسسات فعال در عرصه توليد و خدمت‌رسانی را مختل می‌سازد، می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی كشورها نيز در سطوح خرد و كلان صدمات اساسی وارد سازد. صنعت بيمه، چنين سازوكاری را به نحو كارآمدی فراهم می آورد. ضمن آنكه از اين طريق،‌ نقش بسيار تعيين‌ كننده‌ای نيز در جهت تجهيز منابع سرمايه‌گذاری برای اقتصاد كشورها ايفا می‌كند. بنابراين بيمه، با ايجاد آرامش، اطمينان و اميد به زندگی و فعاليت كم خطر برای شهروندان و فعالان اقتصادی از يك سو و تجهيز منابع سرمايه‌گذاری از سوی ديگر، نقش قابل ملاحظه‌ای در رشد و توسعه اقتصادی جوامع ايفا می‌كند (لانسری،١٣٨٩)  صنعت بیمه، در سطح دنیا، یکی از صنایع گسترده، پیچیده و حیاتی می باشد.

در قرن حاضر، فعالیتهای اقتصادی به نحوی شکل گرفته که تداوم آن بدون پشتوانه بیمه ای، سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. صنعت بیمه به عنوان یکی از پایه های گران سنگ اقتصاد هر کشور شناخته می شود. پویایی، اثربخشی و توانمندی صنعت بیمه، نه تنها فضای کسب و کار صنعت بیمه را منتفع می سازد، بلکه تاثیرات بسیاری بر محیط خارجی (محیط اقتصادی و بازرگانی) می گذارد. بیمه عملی است که به موجب آن، یک طرف (بیمه گذار) متعهد پرداخت مبلغی به نام حق بیمه می شود و طرف دیگر (بیمه گر) با قبول مجموعه خطرهایی طبق موازین آماری، پرداخت خسارت را در صورت تحقق به عهده می گیرد. درجهان امروز که رشد و توسعه هر کشوری، جایگاه بین المللی آن را رقم می زند، کشورها برای آن که بتوانند در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند، در صدد بر می آیند تا شاخص های توسعه یافتگی خود را بهبود بخشند و از این طریق در چرخه بهبود وضعیت اقتصادی و بالطبع افزایشی نقش موثر خود، موجب تقویت اقتصاد و ایفای نقش تاثیرگذاری در صحنه جهانی شوند. صنعت بیمه، به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی، از سویی به عنوان یکی از عمده ترین نهادهای اقتصادی مطرح بوده و از دیگر سوی، فعالیت دیگر نهادها را پشتیبانی می کند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:30 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0