<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اختلال بیش فعالی2</span>
تاریخ انتشار:
25 ژانویه 2022
دسته بندی:

اختلال بیش فعالی /نقص توجه:  بیش فعالی به معنای پر تحرکی وجنب و جوش زیاد است که در کودکان به درجات مختلف مشاهده می شود و تا زمانی که در عملکرد تحصیلی، فردی و اجتماعی کودک خللی ایجاد نکند، اختلال به شمار نمی آید. منظور از اختلال نقص توجه/بیش فعالی، اختلال پایدار عدم توجه و تمرکز، بیش فعالی ورفتارهای تکانشی است، که در کودکان مبتلا شدیدتر از دیگرکودکان است و نشانه های آن قبل از 7 سالگی ظاهر می شود و در مدرسه و خانه باعث اختلال در عملکرد فرد می شود. گاهی به اشتباه کودک بازیگوش را کودک بیش فعال فرض می کنند، تفاوت کودکان بیش فعال باکودکان صرفاَ بازیگوش در این است که در این کودکان در هیچ فعالیتی بیش از دو سه دقیقه دوام نمی آورند و در نتیجه یادگیری آنها پایین است در حالی که کودک صرفاّ بازیگوش سرشت پرتحرکی دارد و اختلالی در زمینه عملکردی ندارد و حتی خیلی اجتماعی است و با همسالان خود ارتباط خوبی دارد.قدیمی ترین توصیفی که از این اختلال وجود دارد از پزشکی آلمانی به نام هاینز یس هافمن درسال 1800 است. شکسپیر در نمایش نامه «شاه هنری هشتم» به نوعی بیماری در توجه اشاره کرده است (برکلی، 1997). ویلیام جمیز(1890) در کتاب اصول روانشناسی به ویژگی اشاره می کند که خود آن را «اراده ی انفجاری» می نامد، این ویژگی ها شبیه به بیش فعالی هستند(علیزاده، 1383).

از دهه 1920 تقریباّ در بیشتر کشورهای دنیا بیش فعالی شنا سایی شده بود. از دهه 1930تا اواخر 1950جامعه علمی آمریکا به این اختلال توجه نمود و باعث کشف دارو های آمفتامین شد. دارو درمانی در مورد این اختلال تا آخر دهه 1960 گسترش یافت و در پایان همین دهه ودهه ی پس از آن دارو درمانی به عنوان تنها درمان بیش فعالی مورد پذیرش بود.نوع برجسته نقص توجه:زمانی ایجاد می شود که معیار های نقص توجه به مدت 6ماه وجود داشته ومعیارهای نوع بیش فعالی وتکانشگری برای این مدت وجود نداشته باشد، این نوع از مراجعین کودکانی هستند که دچار بی توجه ای اولیه هستند. نوع برجسته بیش فعالی وتکانشگری:زمانی ایجاد می شود که معیارهای بیش فعالی وتکانشگری برای مدت 6 ماه وجودداشته باشد، ولی معیار های نوع نقص توجه در این مدت وجود نداشته باشد این نوع از کودکان رفتارهای بیش فعالی وتکانشی را از خود بروز می دهند. نوع ترکیبی:اگردو معیار بی توجهی وبیش فعالی وتکانشگری را برای مدت 6 ماه وجود داشته باشد این نوع از مراجعین نوع ترکیبی اختلال را دارا می باشند .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:18صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0