<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  کارآفرینی در تعاونی ها</span>
تاریخ انتشار:
20 ژانویه 2022
دسته بندی:

گرايش به کارآفريني در تعاوني ها: تعاوني ها موتور رشد اقتصادي و ايجاد تغيير در جامعه هستند. يكي از راههاي توسعه صنعتي كه در سالهاي اخير موردتوجه كشورهاي درحال توسعه و حتي توسعه يافته قرارگرفته، روي آوردن به تاسيس تعاوني ها و اتكا به توسعه و گسترش صنايع كوچك و متوسط به عنوان موتور توسعه صنعتي و اقتصادي است.بسياري از كارآفرينان كار خود را در قالب ايجاد شركت هاي تعاوني كوچك و متوسط شروع مي نمايند. اين شركت ها سهم به سزايي در توسعه صنايع پيشرفته و ايجاد اشتغال داشته و نسبت به شركت هاي بزرگ از انعطاف پذيري بالايي برخوردارند .در دهه هاي اخير دو واژه كارآفريني درون سازماني و كارآفريني شركتي نيز در ادبيات كارآفريني به كار مي روند. علت محبوب شدن اين مفاهيم، هماهنگي با تغييرات محيط اجتماعي و اقتصادي بوده است از جمله اهميت نوآوري براي بقا در رقابت نفس گير جهاني، سر برآوردن رقباي كوچك ولي سريع و ايجاد تمايل در نيروهاي كليدي براي ماندن در سازمان به جاي كار فردي و مستقل در ايران، تعاوني ها علي رغم اينكه از مزايا و امتيازات چشمگيري در توسعه صنعتي و اقتصادي كشور برخوردار است، اما با تنگناهاي زيادي مواجه است كه به شكنندگي و تعطيلي اين شرکتها در سالهاي اخير منجر شده است.

يكي از مشكلات عمده و چشمگير تعاوني ها كه قدرت رقابتي آنها را با صنايع بزرگ مشابه به شدت كاهش مي دهد، مشكل پيشرفته نبودن فناوري مورداستفاده آنها در فرايند توليد است.تعاوني ها در حال حاضر در کشور پراکنده و فاقد انسجام هستند، به همين دليل در دهه هاي اخير هر روز شاهد تعطيلي بسياري از آنها هستيم . دولت به عنوان يکي از رقباي اصلي آنها در حال فعاليت است و با بهره گيري از امکانات خود مانع رشد تعاوني ها مي شود.در بسياري از کشورهاي جهان همه روشهاي توليدات صنعتي متکي بر تحقيقات و بررسي هاي علمي است، لذا فرآيند توليد در حال انتقال به روشهاي دانش محور است بر همين اساس ساختار جديد توليد به طور عمده درتعاوني ها تبلور يافته است به همين دليل در کشورهاي صنعتي روز به روز بر اهميت اين صنايع افزوده مي شود.تعاوني ها در ايران به رغم آن که بيش از 48 درصد از واحدهاي صنعتي و بيش از 20 درصد کارکنان شاغل در بخش صنعت را در خود جاي داده است در ساختار اقتصادي کشور از جايگاه مطلوبي برخوردار نيست و اين نه به دليل کوچکي اندازه آن، بلکه به دليل عدم برخورداري اين صنايع از انواع حمايتهاي مالي، فني و مشورتي از سوي مسئولان ذيربط است.تحقيقات نشان مي دهد تعاوني ها در ايران در بسياري از شاخصهاي مورد مطالعه فاقد مزيت نسبي نسبت به صنايع بزرگ هستند که اين ناشي از معضلات ساختاري صنعت در اقتصاد ايران است، به نحوي که صنايع بزرگ از حمايتهاي مالي، فني و قانوني دولت برخوردارند در حالي که تعاوني ها از بيشتر اين حمايتها محروم اند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 19صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0