<span itemprop="name">پروتکل آموزش خلاقیت</span>
تاریخ انتشار:
25 دسامبر 2019

پروتکل آموزش خلاقیت: فرایندی روانی فرض شده­ است، که در آن به حل کردن، ایده پروری، مفهوم سازی، خلق اشکال هنری، نظریه­ ها یا تولیدات یگانه و بدیع اقدام می­ شود. در واقع بر اساس این تعاریف یکی از ملاک های متمایز فکر خلاقه از افکار غیر خلاقه اصل یگانه و ابداعی بودن فرض شده­ است(جاه طلب، 1393). خلاقیت توانایی و ظرفیت فرد برای تولید ایده ها، آثار و محصولات نو و ابتکاری است (رانکو و آلبرت،2006؛ استرنبرگ،2003). از دیدگاه برخی از محققان از جمله جیمیسون (1993)؛ بارون و هرینتون (1981)، خلاقیت سازه ایست که با مؤلفه های هیجانی و شناختی در هم آمیخته است ( سروی واستا  و همکاران،2010).  استرنبرگ و کافمن (2011) نیز بیان می کند که خلاقیت مفهومی تک وجهی نیست و معتقد است که توانایی های چند بعدی شناختی و هیجانی عامل پدید آیی خلاقیت اند.

مشخصات

پروتکل آموزش خلاقیت: این بسته شامل دست­ سازه ­های خلاقیت به صورت عملی در قالب طرح درس­های متفاوت و با استفاده از ابزار­ها و مفاهیم در زندگی و در دسترس افراد است. در طی 10 جلسه آموزش با اهداف ایجاد جو خلاق، فرایند خلاقیت، تشویق به دستکاری اشیاء و یادگیری خود­انگیز، اجتناب از تحمیل الگو­های خاص، تحمل ابهام، تفکر ابتکاری (اصیل)، تفکر واگرا و مولد و مهارت­ های ادراکی پیگیری می­ شود. محتوای این آموزش در پژوهش جاه طلب(1393) مورد استفاده قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  7صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0