<span itemprop="name">پروتکل آموزش مهارت های زندگی</span>

پروتکل آموزش مهارت های زندگی : مهارت های زندگی را می توان مجموعه ای از توانایی ها که زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم می آورند دانست. این توانایی ها فرد را قادر می سازد مسئولیت نقش اجتماعی خود را بپذیرد و بدون لطمه زدن به خود و دیگران با خواسته ها و انتظارات و مشکلات روزانه به ویژه در روابط بین فردی به شکل موثر روبرو شوند. با این توصیف مهارت هایی که به مهارت های زندگی موسوم هستند بی شمارند و ماهیت و تعاریف آنها نسبت به فرهنگ ها و موقعیت ها تغییر می یابد (طارمیان،1380). مهارت­ های زندگی یک رویکرد مبتنی بر تغییر رفتار یا شکل دهی رفتار است که برقراری توازن میان سه حوزه را مد نظر قرار می دهد. این سه حوزه عبارتند از: دانش، نگرش و مهارت­ها.

تعریف یونیسف بر شواهد پژوهشی مبتنی است و نشان می ­دهد، اگر در توانمندسازی افراد جامعه بحث دانش، نگرش و مهارت به صورت تلفیقی مورد توجه قرار نگیرد نتیجه مورد انتظارش یعنی کاهش رفتارهای پر خطر به دست نمی­ آید. به طور کلی پروتکل آموزش مهارت های زندگی عبارتند از: توانایی ­هایی که منجر به ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه، غنای روابط انسانی، افزایش سلامت و رفتارهای سلامتی در سطح جامعه می­گردند. مهارت­های زندگی هم به صورت یک راهکار ارتقای سلامت روانی و هم به صورت ابزاری در پیشگیری از آسیب­ های روانی- اجتماعی موجود در جامعه نظیر اعتیاد خشونت­ های خانگی و اجتماعی، آزار کودکان، خودکشی، ایدز و موارد مشابه قابل استفاده است (ناصری، 1388).

مشخصات

پروتکل آموزش مهارت های زندگی: برنامه آموزش مهارت‌های زندگی (کلینکه، 1999) و سازمان بهداشت جهانی (فتحی و همکاران، 1385) می باشد. هدف از این برنامه افزایش مهارت های زندگی مادران می باشد که در طی 12 جلسه 70  دقیقه ای به شرکت کنندگان ارائه می شود. در این برنامه، در هرجلسه، ضمن مرور آموزش‌های ارائه شده در جلسه قبلی و پیگیری انجام این آموزش‌ها، گام بعدی آموزش آغاز شد و در پایان هر جلسه به پرسش‌های آزمودنی ها پاسخ داده شد. محتوای به ترتیب آشنایی اعضای گروه با هم و احساس راحتی به عنوان گروه، مقابله با استرس، مقابله با هیجانات، مهارت حل مساله، مهارت تصمیم گیری، خود آگاهی، همدلی، مهارت برقراری رابطه موثر، مهارت روابط بین فردی، مهارت حل تعارض، مهارت تفکر خلاق، بررسی مطالب عنوان شده وجمع بندی از مباحث آموزشی می باشد.

تعداد صفحات:  25صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0