معرفی پروژه شبکه تایگر

تبدیل هر مدرسه به مدرسه هوشمند از اولویت‌های هر ملت خواهد بود. اگرچه طی مراحل به مدیریتی عظیم و تلاش‌های مالیاتی احتیاج خواه داشت. تحویل سخت‌افزار و زیرسازی ارتباطات در مدارس برنامه‌ریزی شده است. جامعه در مقیاس‌ بزرگ فشارهایی را بر روی مدارس سنتی اعمال می‌کند تا فن‌‌آوری اطلاعات و ارتباطات را در آموزش و پرورش در شکاف عریض مابین مدارس سنتی و هوشمند پذیرا باشد. مدارس سنتی بدون سرمایه کافی با نبردی دشوار در تجهیز دانش آموزانش به منظور دست و پنجه نرم کردن با برنامه عصر اطلاعات مواجه می‌شود. دانش‌آموزان هم چنین قادر به داشتن انتخابات شخصی بیشتری در برنامه آموزشی خود و چگونگی تفکر ویادگیری خواهند بود.

این نوع فشار پروژه‌های آموزش مبتنی بر فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات مختلف را هدایت می‌کند تا به وسیله نهادهای آموزشی بی‌شماری به کار گرفته شوند. یکی از این پروژه‌ها شبکه تایگر است. این پروژه که توسط حوزه آموزش و پرورش با همکاری مرکز منابع آموزش و پرورش منطقه تهیه شده است و پروژه‌ای است با شبکه عریض منطقه‌ای که با هر مدرسه که در ترنگاون قرار دارد، مرتبط می باشد. شبکه تایگر شبکه منطقه‌ ای جهانی آموزشی است. که مورد پذیرش مدارس و ادارات آموزش و پرورش است. وسایل مناسب عمده این شبکه، منابع آموزشی است. این شبکه، نه پروژه‌ای موقتی برای کمک به مدارس سنتی جهت تبدیل به محیط‌های یادگیری مدارس هوشمند در درون جنبه‌های مختلف مدارس طراحی شده است و این پروژه مدارس را به تدریج به سوی مدارس هوشمند تغییر شکل می‌دهد.

اجرا و پیاده سازی

تا زمانی که مدارس سرمایه بسیار محدود و ناموجود یا کارکنان شایسته محدودی داشته باشند،  این پروژه مشتری شبکه تایگر در شبکه شماره‌گیری می‌شود. مدرسه از مرکز منبع آن حداقل یک کامپیوتر مجبور به کار در یک مقیاس، بسیار کوچک‌تر، اما کاربردی خواهد بود. به طور ابتدایی، یک مدرسه پرسنلی چندرسانه‌ ای آماده اینترنت ایستگاهی است، بهره می‌گیرد. مدرسه دانلود کردن تمام اطلاعات یا مواد برای استفاده محلی، از شبکه بهره می‌برد.فن‌آوری ابزار و کاربردها در مراحل پایانی پیچیده‌تر خواهد شد. ما مشغول تدارک محیط یادگیری مدرسه هوشمند درون مدارس سنتی هستیم، به منظور این که به بنیاد مقدماتی تبدیل مدرسه هوشمند کمک‌رسانی کند. بنابراین اهمیت عمده به کارگیری کاربردهای مناسب شبکه تایگر در اطمینان انجام وظایفمان است. برخی از کاربردهای عمده ای که محیط آموزشی مدرسه هوشمند فراهم می‌کند عبارت است از:

  1. مجموعه مواد منبعی عالی

تهیه بهترین مواد آموزشی- یادگیری از بهترین معلمان سراسر ناحیه و به مشارکت گذاشتن آن‌ها در شبکه.

  1. میز تحریر کمکی برای معلمان ودانش‌آموزان

توانایی استفاده از شبکه تایگر به عنوان یک میز تحریر کمکی- بسته های پرسش و پاسخ داخل پایگاه داده‌ها که ثبت شده‌اند. دانش‌آموزانی که در زمینه درک موضوعات معین در درس‌هایشان با مشکلی مواجه می‌شوند باید بتوانند از میز تحریر کمکی استفاده کنند واین یک برنامه مربی- دانش آموز خواهد بود. والدین نیز می‌توانند از این امکانات بهره لازم را ببرند.

  1. کیف الکترونیک

کاربرد این مورد دانش آموزان را قادر به شراکت کارهایشان با دانش‌آموزان دیگر مناطق می‌کند.

  1. ارائه محتوای سمعی- بصری و ویدئو کنفرانس

شبکه تایگر به دانش آموزان و معلمان اجازه دریافت نمایش ویدئو، گرافیک و شنیداری خواهد داد.ثبت موضوعات انتخابی معلمان کارشناس برای مدارس دیگر در دسترس خواهد بود تا به صورت بدون اتصال مشاهده و دریافت کنند.

  1. خدمات اجتماع و انجمن اولیا- مربیان

اجتماع و والدین نقش مهمی در فراهم کردن شرایط برای فرزندانشان در یادگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند. از جمله ایجاد بستر مناسب برای استفاده، تهیه قطعات سخت‌افزاری و کمک به مدارس

  1. تدریس به شیوه درون خطی

شبکه تایگر میزبان تدریس درون خطی برای دانش آموزانی است که می‌توانند دروس را دریافت یا مواد را بدون ترک اتاق ، آزمایش کنند و والدین نیز قادر به کنترل بیشتر فرزندان خواهند بود.

  1. پست الکترونیک

که به طور فعالانه در مبادله فایل‌ها و اطلاعات به کار گرفته خواهد شد.

  1. محل اجتماع و اتاق‌های گفتگو

فرصت‌ مباحثه برای دانش آموزان، والدین و معلمان در این میدان به وجود خواهد آمد تا تسهیل مشارکت  ایده‌ها و نظرها را به سوی اصلاح آموزش و پرورش و دانش آموزان رهنمون سازد. (سایت آموزش و پرورش مالزی)

منبع

عبدلی، لیلا(1393)، تاثیر هوشمندسازی مدارس بر سبک‌های یادگیری،پایان نامه کارشناسی ارشد،علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0