مرکز نوآوری دانشگاه کردستان افتتاح شد

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛

مرکز نوآوری دانشگاه کردستان افتتاح شد

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از دانشگاه کردستان، مرکز نوآوری این دانشگاه را افتتاح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه کردستان، این مرکز نوآوری در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع و با ۶ هسته فعال، در راستای توانمندسازی کسب و کار و برگزاری رویدادهای نوآورانه، تأمین محتوا و ایجاد بخش‌های ارزش‌افزوده افتتاح گردید.
صادق سلیمانی مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان گفت: افتتاح این مرکز گامی بزرگ در راستای راهنمایی و توانمندسازی کسب و کار، ثبت و حمایت از ایده، مشاوره ایجاد طرح کسب و کار و فراهم کردن سرمایه‌گذار در استان خواهد بود.
وی افزود: این مرکز، خدماتی را شامل ارزش افزوده تلفن همراه، تأمین و نشر محتوا با کمک پتانسیل‌های درون استانی، خدمات صوتی، پیامکی، چندرسانه ای و برنامه‌های کاربردی ارائه خواهد داد.
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان با اشاره به برگزاری رویدادها و مسابقات نوآورانه در مرکز نوآوری دانشگاه، گفت: برگزاری رویدادها مسابقات ایده‌پردازی، برگزاری استارت‌آپ ویکند و برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.
وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های اشتغال یکی دیگر از اهداف این مرکز است، تصریح کرد: آموزش‌های کاربردی کوتاه‌مدت اشتغال و سمینارهای بزرگان کسب و کار در راستای توانمندسازی دانشجویان و متفاضیان گرامی در این مرکز برگزار خواهد شد.
سلیمانی به اهمیت بازاریابی و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار اشاره و یادآور شد: بازاریابی در فضای مجازی و ترفیع در نتایج جست و جو بر خط از دیگر اهداف این مرکز نوآوری است.
وی با ذکر اینکه این مکان علمی در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر به بهره برداری رسیده و داری ۶ هسته فعال است، تصریح کرد: هسته‌های این مرکز در زمینه توانمندسازی کسب و کار و برگزاری رویدادهای نوآورانه، تأمین محتوا و ایجاد بخش‌های ارزش‌افزوده فعالیت خواهد کرد.
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان با بیان اینکه این مرکز محلی برای ساماندهی و هدایت دانشجویان و نوآوران دانش‌بنیان به سمت ایجاد کسب و کار و فعالیت‌های نوآورانه است، خاطرنشان کرد: مرکز یاد شده رویکرد صادرات محصولات و تعاملات درون دانشگاهی و برون دانشگاهی در عرصه‌های داخلی و خارجی را مورد توجه قرار داده است.
گفتنی است معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از بخش‌های مختلف دانشگاه کردستان بازدید و با خانواده جوان نخبه مریوانی فریدون درخشانی (کوچر بیرکار) ریاضیدان ایرانی و استاد دانشگاه کمبریج و دومین ایرانی موفق به دریافت جایزه «فیلدز» سال ۲۰۱۸ دیدار کرد.

ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

23 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0