تکامل یادگیری الكترونیکی

با عنایت به موارد گفته شده در خصوص سیر تکوینی یادگیری الکترونیکی می توان ظهور و تکامل این پارادایم آموزشی را از دهه 1980 همزمان با رشد و توسعه میکرو کامپیوترها و گسترش شیوه های آموزشی مبتنی بر وب و شبکه دانست. از اینرو می توان جریان آموزش الکترونیکی را به دو مقطع جدید تقسیم کرد:

الف : موج اول آموزش الکترونیکی (1999_1994 )

با ظهور پست الکترونیکی ،مرور گرهای وب ، “اچ تی ام ال”، “مدیا پلیرها”و … چهره آموزش مبتنی بر چند رسانه ای ها تغییرات زیادی پیدا کرد .اساسا این نوع آموزش با کمک ابزارهایی چون پست الکترونیک و اینترنت و به صورت آموزش مبتنی بر کامپیوتر و آموزش مبتنی بر وب با کیفیت پایین و به صورت متناوب انجام می گرفت

ب : موج دوم آموزش الکترونیکی(2005_2000 )

فناوری هایی چون جاوا،کاربرد های وسیع انواع شبکه ها ،خطوط مخابراتی با پهنای باند وسیع و طراحی وب سایتهای پیشرفته انقلابی در عرصه آموزش به وجود آورد و آموزش تحت وب را به آموزش واقعی نزدیکتر ساخت . تعریف و ارائه استاندارد های آموزش الکترونیکی از ویژگی های این دوران به شمار می آید.

منبع

آهنگر، وحید(1393)، بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی (مطالعه موردی: سازمان بازرسی کل کشور)، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0