توسعه اقتصادی کشور‌های اسلامی هدف تأسیس دانشگاه D۸/ تربیت نیروی متخصص در دانشگاه

توسعه اقتصادی کشور‌های اسلامی هدف تأسیس دانشگاه D۸/ تربیت نیروی متخصص در دانشگاه

وزیر علوم گفت: تأسیس دانشگاه D۸ هدف اساسی ما در کنار بحث توسعه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌های D۸ که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجمع آموزش عالی در قالب همکاری با کشور‌های عضو گروه D۸ در حال توسعه دانش در میان کشور‌های اسلامی است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در کنار برنامه‌های علمی همکاری‌هایی در حوزه علم و فرهنگ داریم و این برنامه‌ها را پیش می‌بریم.
وی با اشاره به روند تأسیس دانشگاه D۸ اظهار کرد: از ۱۰ سال گذشته بحث تأسیس دانشگاه D۸ در دستور کار قرار گرفت و پس از ۵ سال دانشگاه بوعلی داوطلب تأسیس این دانشگاه شد.
غلامی افزود: سپس پس از گذشت ۲ سال مقدمات شکل‌گیری این دانشگاه با هماهنگی دبیرخانه D۸ برگزار شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نشست‌های آماده‌سازی دانشگاه بیان کرد: ۲ نشست آماده‌سازی توسط نمایندگان گروه‌های اسلامی شکل گرفت و نهایتاً امروز برگزار شد همچنین کمیسیون تخصصی هم اساسنامه این دانشگاه را تشکیل دادند.

امروز، تدوین اساسنامه دانشگاه D۸

وی درباره اساسنامه دانشگاه بیان کرد: اساسنامه دانشگاه D۸ امروز تدوین شد و در نقطه به نقطه این اساسنامه آمده است که فعالیت‌های علمی به صورت رسمی آغاز می‌شوند.

پذیرش دانشگاه D۸ از تمام نقاط جهان است

غلامی درباره پذیرش دانشگاه D۸ بیان کرد: پذیرش این دانشگاه از سراسر جهان است که آن‌ها به صورت بورسیه یا به صورت هزینه شخصی وارد دانشگاه می‌شوند و از ظرفیت‌های آموزش عالی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: دوره‌های مشترکی در این دانشگاه تعریف می‌شود و تمام ظرفیت‌ها در کارگروه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تأکید اعضا و دبیرکل استفاده از ظرفیت تمام نیرو‌ها است، گفت: تأکید تمام اعضاء استفاده بهینه از ظرفیت دانشجویان و تربیت نیروی کارآمد در کنار مدیریت قوی و اثرگذاری اقتصادی است.

غلامی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا در قالب توسعه اقتصادی ۸ کشور با یکدیگر همکاری داشته باشند و اساس دانشگاه هم بر همین پایه نهادینه شده است.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

11 اردیبهشت 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0