از اعتراض دانشجویان دانشگاه پیام نور تا اعطای ۲ هزار مجوز استخدامی به وزارت علوم

از اعتراض دانشجویان دانشگاه پیام نور تا اعطای ۲ هزار مجوز استخدامی به وزارت علوم

وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری حول اعتراض دانشجویان دانشگاه پیام نور و اعطای ۲ هزار مجوز استخدامی سپری شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری حول افزایش شهریه پیام نور، وضعیت استاد بازداشتی، کاهش تعداد ورزشکاران یونیورسیاد، ثبت نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی، اعتراض دانشجویان دانشگاه پیام نور و اعطای ۲ هزار مجوز استخدامی به وزارت علوم سپری شد.

شهریه دانشجویان دکتری به هیچ عنوان افزایش نداشته است

حسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: هیچ افزایش قیمتی در خصوص شهریه دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نداشته‌ایم؛ در حال حاضر شهریه ثابت دانشجویان دکتری ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان است و دانشجویان برای امتحان جامع باید کل هزینه را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه برخی از دانشجویان توان پرداخت شهریه را به صورت یکجا ندارند، آن را تخصیص کردیم تا طی چند قسط پرداخت شود و برای راحتی کارشان با بانک عامل صحبت کردیم تا وام بگیرند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور افزود: اگر بنا باشد حتی یک ریال هم به شهریه اضافه کنیم باید جلسه هیئت امنا تشکیل شود؛ این جلسه در اواسط ترم برگزار نمی‌شود و ما حتی اجازه برگزاری این جلسه را نداریم.

بهروز گفت: دانشجویانی که تنها واحد ترم پایان نامه آنها باقی مانده است باید شهریه خود را پرداخت کنند و این موضوع شامل تمام آنها می‌شود.

هیچ خبر جدیدی از وضعیت «مسعود سلیمانی» نداریم/ وکیل استاد ایرانی بازداشت شده در آمریکا تعیین شد

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس درباره آخرین وضعیت «مسعود سلیمانی» استاد ایرانی بازداشت شده در کشور آمریکا اظهار کرد: هنوز هیچ خبر جدیدی از وضعیت او نداریم و سلیمانی در زندان به سر می‌برد.

وی ادامه داد: در حال حاضر منتظر برگزاری دادگاه این استاد ایرانی در کشور آمریکا هستیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به روند اخذ وکیل برای سلیمانی تصریح کرد: ۲ وکیل برای سلیمانی تعیین شده است و امیدوارم بتوانیم هزینه این وکیل‌ها را تامین کنیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به هزینه‌های وکالت در آمریکا اظهار کرد: اخذ وکیل در کشور آمریکا مشکلات خود را به دنبال دارد وخوشبختانه در همین راستا از سوی وکلا کمک‌های خوبی ارائه شده است.

تعداد ورزشکاران یونیورسیاد امسال ۵۰ درصد کاهش داشته است

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم بدرقه سی امین یونیورسیاد دانشجویی اظهار کرد: خوشبختانه در آموزش عالی بحث‌های منطقه‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: در تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های کشور حضوری پر رنگ داشته ایم و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته توفیقی خوب کسب کرده‌ایم.

صدیقی با اشاره به ورزش دانشگاهی گفت: هم در ورزش دانشگاهی هم در ورزش همگانی موفقیت‌های خوبی داشته و المپیاد ورزش‌های همگانی را هم برگزار کرده ایم و دوره امسال آن در دانشکاه بوعلی و الزهرا (س) آغاز می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: برنامه‌های ما مرتب و منظم پیش می‌رود و با برنامه ریزی‌های مخصوص کار‌های خودرا پیش می‌بریم و به دنبال بالابردن کیفیت و کمیت فضای ورزشی کشور هستیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های پروژه‌های زود بازده مانند چمن مصنوعی و کف پوش‌ها در حال گسترش فضای آموزشی هستیم.

صدیقی درباره تعداد دانشجویان گفت: امسال با ۵۰ درصد کاهش تعداد دانشجو مواجه شده‌ایم و علی رغم تمام تحریم‌ها جوانان ما در تمام صحنه‌های ورزشی حضور پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: کسب سهمیه المپیک از طریق حضور در این دوره از المپیاد ورزشی صورت خواهد گرفت و شاهد اهتزار پرچم ایران در کشور ایتالیا خواهیم بود.

تمدید مهلت ثبت نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی نظام جدید

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی «معدل کل دیپلم» دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی سال ۹۸ تمدید شد.

داوطلبان متقاضی ثبت نام در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی سال ۹۸ تنها براساس سوابق تحصیلی «معدل کل دیپلم»، در صورتی که در زمان تعیین شده ۱۹ لغایت ۳۰ خرداد ۹۸ موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌توانند برای پذیرش در این رشته‌ها از روز دوشنبه ۷ لغایت ۱۱ مرداد ۹۸ با ورود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات مربوط به آن (موضوع اطلاعیه مورخ ۲۶ خرداد ۹۸) که از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس است، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش این رشته‌ها اقدام کنند.

ماجرای اعتراض دانشجویان دانشگاه پیام نور +توضیحات رئیس دانشگاه

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور  درباره اعتراضات برخی از دانشجویان این دانشگاه و تجمع مقابل سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: این دانشجویان فکر می‌کردند که شهریه مقطع دکتری افزایش یافته است در صورتی که چنین موضوعی صحت ندارد.

زمانی تصریح کرد: به هیچ عنوان و بدون تصویب هیئت امنا نمی‌توانیم ریالی از شهریه‌ را افزایش یا کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور ضمن اشاره به اعتراض دانشجویان بیان کرد: این دسته از دانشجویان معترض فکر می‌کردند که زمان ارائه تز دکتری خود نباید شهریه‌ای را پرداخت کنند اما مصوبات هیئت امنا نشان می‌دهد که اگر دانشجویان بخواهند دانشجو بمانند باید حتما شهریه  ثابت خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌ها بر اساس اجرای مصوبات وزارت علوم است، اظهار کرد: مصوبات هیئت امنا و آیین نامه های وزارت علوم نشان می‌دهد که هزینه‌های دوره‌های دکتری باید پرداخت شود.

رئیس دانشگاه پیام نور درباره چگونگی حل و فصل مشکل دانشجویان گفت: در جریان اعتراض دانشجویان مدارک آن‌ها گرفته شد و مشخص شد که هیچ پولی خارج از حیطه مسئولیت‌های دانشگاه اخذ نشده است و هزینه‌ای اضافه نشده است.

زمانی یادآوری کرد: مقدار هزینه‌هایی که از  دانشجویان گرفته می‌شود در دوره دکتری بستگی به شهریه آن‌ها دارد و دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی باید هزینه را پرداخت کنند.

اعطای ۲ هزار مجوز استخدامی به وزارت علوم

دومین نشست مدیران امور اداری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی “منطقه ۱” کشور، در سالن پروین اعتصامی مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه برگزار شد.

اباصلت خراسانی در این نشست گفت: با هماهنگی و پیگیری‌هایی که از سوی وزرات علوم تحقیقات و فناوری با سازمان امور استخدامی کشور صورت گرفته مقرر شد تعداد ۲۰۰۰ مجوز استخدامی برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گیرد تا با توجه به نیاز سنجی‌هایی که از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در مشاغل تخصصی صورت گرفته است این تعداد افراد جهت تصدی شغل‌های تخصصی از طریق آزمون و مصاحبه جذب شوند.

وی ادامه داد: ما برای مناطق ۱۰ گانه امور اداری آموزش عالی کشور وظایفی را تعریف و تعیین کرده‌ایم تا هر منطقه طی شش ماه آینده گزارشی از عملکرد کارگروه خود را از طریق دبیران منطقه ارائه کنند.

مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، با تاکید بر آموزش و تربیت مدیران منابع انسانی از سوی وزارت علوم، تحول در این حوزه را ضروری دانستند و تأکید کرد آموزش‌های حین خدمت باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

7 تیر 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0