از چگونگی دریافت ارز دانشجویی تا توضیح درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمى از دانشگاه‌ها

از چگونگی دریافت ارز دانشجویی تا توضیح درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمى از دانشگاه‌ها

وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری همچون جزئیات برگزاری آزمون استخدامی و  توضیح درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمى از دانشگاه‌ها سپری شد.

توضیحات وزیر علوم درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمى از دانشگاه‌ها

منصور غلامی وزیر علوم با اشاره به اظهارات صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر بازدید بازرسان آژانس بین المللی از دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: آقای صالحی مسئولیت فعالیت‌های انرژی اتمی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: تصمیمات مربوط به انرژی اتمی مبتنی بر تصمیمات شورای عالی امنیت ملی است و باید از همین طریق نیز پیگیری‌های لازم انجام شود.

چگونگی دریافت ارز دانشجویی+ جزئیات میزان ارز

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره ارز دانشجویی اظهار کرد: دانشجویانی که به ارز دانشجویی نیاز دارند مانند ۶ ماه اول در سامانه دریافت ارز دانشجویی ثبت نام کنند تا به تدریج به بانک معرفی شوند.

معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تفاوت نرخ ارز در ۶ ماه اول و ۶ ماه دوم سال آینده وجود دارد، گفت: در ۶ ماه اول نرخ ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان بود و در ۶ ماه دوم سال با توجه به سیاست‌های بانکی، نرخ ارز دانشجویی براساس حواله مندرج در سامانه «معاملات الکترونیکی ارز» (ets) تعیین شده و طبیعی است که استقبال دانشجویان کمتر از گذشته شود.

صدیقی با اشاره به تعداد افرادی که برای ارز دانشجویی ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: حدود هشت هزار نفر برای دریافت ارز ثبت نام کرده‌اند و به تدریج تا اوایل بهمن به بانک معرفی می‌شوند؛ میزان ارز دانشجویی همان ۶ هزار دلاری است که برای ۶ ماه دانشجویان در نظر گرفته شده و آن‌ها مانند گذشته ارز خود را دریافت می‌کنند.

جزئیات برگزاری ششمین آزمون استخدامی/ حذف سهمیه‌های بومی و منطقه‌ای

عزیز آشنا مدیر مرکز جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هر سال ۲ مرتبه آزمون استخدامی برگزار می‌شود، ادامه داد: یک بار در ۶ ماهه اول سال و یک مرتبه در ۶ ماه دوم سال آزمون استخدامی برگزار می‌شود که مرحله اول آن در بهار امسال برگزار شد و مرحله دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استخدام دولتی هر سال، گفت: هر ساله دستگاه‌های دولتی آزمون استخدامی را برگزار می‌کنند، اما تعداد دستگاه‌ها معین نیست، زیرا به دلیل بودجه و اجازه سازمان اداری مجوزها تغییر می‌کنند و بر همین اساس می‌توان گفت که تعداد دستگاه‌ها ثابت نیست.

آشنا با بیان اینکه ثبت نام از ۱۲ شب گذشته آغاز شده است، گفت: این ثبت نام تا ۹ بهمن ادامه دارد و ۱۳ اسفند ماه کارت ورود به جلسه صادر می‌شود.

مدیر مرکز آزمون استخدامی جهاد دانشگاهی درباره حداقل سن برای شرکت در آزمون استخدامی، گفت: حداقل سن ۲۰ سال است همچنین حداکثر سن در مقطع دیپلم ۲۵ سال، حداکثر سن در مقطع کاردانی ۳۰ سال، حداکثر سن در مقطع کارشناسی ۳۵ سال، حداکثر سن در مقطع کارشناسی ارشد ۴۰ سال و حداکثر سن در مقطع دکتری ۴۵ سال است.

۱۲ سال است که دانشگا‌ه‌ها اعتباری برای تجهیزات آزمایشگاهی نداشته‌اند

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه باید بپذیریم کشور در شرایط تحریمی بوده است، اظهار کرد: باید بپذیریم که اعتبار دانشگاه‌ها برای تجهیز مراکز آزمایشگاهی کافی نبوده و تقریبا ۱۲ سال است که اعتباری برای تجهیزات آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها داده نشده است و البته در بودجه امسال این موضوع دیده شده است.

رئیس دانشگاه تهران درباره دستاورد‌های علمی این دانشگاه گفت: باید بدانیم که دستاورد‌های دانشگاه تهران در سراسر جهان مثال زدنی است و این موضوع نشان دهنده آن است که فعالیت‌های ما به خوبی پیش می‌رود، اما می‌دانیم که کافی نیست.

وی با اشاره به انتشار گزارش سالیانه دانشگاه تهران اظهار کرد: هر ساله گزارش سالانه دانشگاه تهران منتشر می‌شود و این گزارشات را به نهاد‌های مختلف سیاست‌گذاری و همچنین مقام معظم رهبری تحویل می‌دهیم.

ثبت نام امریه سربازی مرکز جذب اعضای هیئت علمی+ جزئیات

مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم طی اطلاعیه ای از ثبت نام امریه سربازی مرکز جذب اعضای هیئت علمی تا ۲۰ بهمن ۹۷ خبر داد.

متقاضیان می توانند از 1 بهمن با مراجعه به لینک http://req.mjazb.ir/ نسبت به ثبت درخواست و ارسال مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

بیش از ۵ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند

جلسه ۹۴ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی پیش نویس “سند مهاجرت دانشجویان و دانش آموختگان کشور” اختصاص داشت؛ گزارش تدوین شده در این زمینه ارائه شد.

در ابتدای این گزارش عنوان شد که مسئله «اشتغال پس از دانش آموختگی» از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان است.

همچنین این موضوع نیز مورد تاکید قرار گرفت که براساس گزارش سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» در سال ۱۳۹۶ «۲۰۱۷ م» مجموع دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور ۵۰۳۹۲ نفر است.

در ادامه جلسه نیز اشاره شد که بیشترین تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج در کشور آمریکا با تعداد ۱۲۶۴۳ نفر هستند و از این نظر دانشجویان ایرانی دارای رتبه یازدهم در میان دانشجویان سایر کشور‌های شاغل به تحصیل در آمریکا هستند.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

5 بهمن 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0