<span itemprop="name">پرسشنامه کیفیت ارتباط بین شرکت ها اورال</span>

کیفیت ارتباط بین شرکت ها: دربرگیرنده ­ی عوامل مختلفی در ارتباطات است که منعکس کننده ­ی قدرت و شدت کلی رابطه می­ باشند. کیفیت ارتباطات نشان دهنده­ ی میزان تمایل برای به اشتراک گذاری اطلاعات، نگرش رابطه­ ی بلندمدت و رضایت­مندی از برقراری رابطه بین صادرکننده و مشتریان خارجی آن می­ باشد (لاگس و همکاران، 2004). روابط بازرگانی بین الملل ابعاد مختلفی را دربر می­ گیرد که اثربخشی شرکت­ها را در بازار بین المللی به ویژه بازار صادرات تحت تأثیر قرار می دهد. با توجه به شرایط بازار پیچیده و دست­خوش تغییرات مداوم و پی در پی، کسب سریع اطلاعات درخصوص بازار و مشتریان اغلب رمز موفقیت در بازارهای بین المللی است. تحت شرایط متلاطم، احتمال بیشتری وجود دارد که محصولات شرکت متناسب با نیازهای مشتریان و محصولات رقبا نباشد و درنتیجه اثربخشی اقدامات شرکت کاهش می­ یابد (جاهد، 1392).

از طرف دیگر، نوع ارتباط صادرکننده با سایر شرکا به­ خصوص مشتریان می­تواند در بهبود عملکرد صادراتی شرکت­ها موثر باشد چرا که مهم­ترین دارایی یک سازمان، مشتریان آن می­ باشند و از طریق برقراری ارتباط مداوم با مشتریان، شرکت می­ تواند به هدف اصلی هر کسب و کار که همانا حفظ مشتریان فعلی و ترغیب آنان به خرید مجدد بوده و زمینه ساز بقای سازمان است، دست یابند. امروزه تنها تولید، تامین مواد اولیه و فروش برای شرکت­ها دارای اهمیت نمی­ باشد، بلکه توسعه­ ی مداوم و خدمات پس از فروش در کنار رابطه ای بلندمدت با مشتریان نیز در زمره اصلی­ ترین فعالیت­های شرکت­ها قرار گرفته که می­ توانند موجب بهبود عملکرد شرکت­ها در بازار باشند (بولدینگ و همکاران، 2005).

مشخصات

پرسشنامه کیفیت ارتباط بین شرکت ها: پرسشنامه کیفیت ارتباط بین شرکت ها توسط اورال (2009) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 19 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد اشتراک اطلاعات، ارتباطات بلند مدت، رضایت از ارتباط را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط جاهد(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 9گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0