<span itemprop="name">پرسشنامه ويژگی های شخصيت کاستا و مك‌ري</span>

ويژگی های شخصيت: شخصیت از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و هر یک آن را بر اساس چارچوب رویکرد مربوط به خود تعریف کرده اند، از جمله گوردون آلپورت (1937)، یعنی کسی که به نظر بسیاری بنیان گذار مطالعات نوین شخصیت است، شخصیت را بدین گونه تعریف کرده است. سازمان پویایی از سیستم های روان ـ تنی فرد است که رفتارها و افکار خاص او را تعیین می کند. گیلفورد (1959) یکی دیگر از محققان معروف، شخصیت را بدین گونه تعریف کرده است، شخصیت عبارتند از: الگوی منحصر به فرد صفات شخصیتی است(صداقت، 1390). روان شناساني چون کتل، فرنچ و گیلفورد ، دست به روی رگه هایی از شخصیت گذاشته اند و سعی کرده اند از مجموع خصایص انسانی جدولی تحت عنوان رگه های عمومی شخصیت در زمینه های متفاوت انگیزش ها ، عوامل مرتبه دوم و عوامل مزاج فراهم نمایند.گیلفورد فرمول بسیار قاطعی را در این مورد پیشنهاد کرده است که بر حسب آن شخصیت یک فرد به منزله ی یک منظومه ی تخصصی رگه هاست(خردمندزاده، 1390).

مشخصات

پرسشنامه ويژگی های شخصيت: این پرسشنامه نخستین بار براي ارزيابي ويژگی های شخصيت افراد سالم ساخته شد و هنجار اصلي آن نيز بر روي نمونه‌هايي از افراد بهنجار تهيه گرديد(كاستا و مك‌ري، 1985). يکی از پرسشنامه های شخصيتی است که بر اساس تحليل عوامل ساخته شده و از جديد ترين آزمون ها در اين زمينه می باشد. اين پرسشنامه پنج عامل اصلی شخصيت(عصبیت، برونگرایی، پذیریش، توافق پذیری و وظیفه شناسی) و شش خصوصيت در هر عامل را می سنجد. اين دو جنبه يعنی پنج عامل اصلی و سی رويه آن ارزيابی جامعی از شخصيت بزرگسال ارايه می دهد. پرسشنامه در پژوهش مناجاتی(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  12صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 60گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0