<span itemprop="name">پرسشنامه مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی سهرابی</span>

مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی: تشویق و ترغیب گرایشی است كه همه خرده فرهنگ های موجود در كشور را از منظر فرهنگ ملی خودی می داند و تلاش اصلی آن معطوف به ایجاد “ما”ی مشترك است”(هاروای،2006). قوم مداری: افراد، در مقایسه و قضاوت و اظهار نظر، معمولاً گروه و فرهنگ و قومیت خود را مرکز و میزان و معیار خوبی ها، کمالات و درستی ها می دانند و دیگران یعنی تفاوت هایی را که دیگران دارند نشانه پایین بودن، بد و نادرست بودن آنان می شمارند. این خصوصیت را که خواه و ناخواه یا مستقیم و غیر مستقیم در همه جوامع یافت می شود، قوم مداری می گویند(روح الامینی،1368). فرهنگ پذیری: فرهنگ پذیری عبارت از رواج پدیده هایی است که در اثر تماس مستقیم و مداوم بین گروه هایی از افراد با فرنگ های مختلف به وجود می آید، پدیده هایی که از مدل های فرهنگی یک یا دو گروه نشأت می گیرد”(روح الامینی،1368).

تنوع فرهنگی: تنوع فرهنگی به تفاوت های گروهی در دستاوردهای مادی و غیر مادی دلالت دارد” (صالحی امیری، 1389).تنوع قومی:تنوع قومی ناظر بر وضعیتی است که گروه های قومی مختلف هر کدام با هویت خاص خود که ریشه در تجربیات، منافع، خودآگاهی ها و تبار مشترکشان دارد که در درون یک اجتماع بزرگ تر قرار گیرند. بر این مبنا، تنوع قومی ناظر بر اجتماعی است مرکب از اقوام مختلف با هویت­های مختلف. چنین اجتماعی می تواند در درون هر یک از محلات تجمع انسان ها از جمله روستا، شهر، کشور، سازمان، شرکت، حزب و گروه پدیدار شود”(اسمیت،1383). خرده فرهنگ: ارزشها و هنجارهای متفاوت با ارزشها و هنجارهای اكثریت كه یك گروه درون جامعه‌ای بزرگتر داراست (گیدنز،1385). فرهنگ: فرهنگ مجموعه  پيچيده­اي شامل دانش، معتقدات، باورها، هنرها، صنايع، فنون، اخلاق، حقوق و قوانين و آداب و رسوم و بالاخره تمام قابليتها و عادات و رفتاري است که انسان به عنوان عضو جامعه خود فرا مي­گيرد و در برابر آن جامعه وظايف و تعهداتي را دربر دارد(روح­الاميني، 1368).

مشخصات

پرسشنامه مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی: پرسشنامه مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی توسط سهرابی(1387) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 70 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد نگرش مدیران نسبت به تنوع فرهنگی، مهارت های مدیریت تنوع قومی- نژادی، مهارت های مدیریت تنوع دینی- مذهبی، مهارت های مدیریت تنوع زبانی را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه در طول فرایند تحقیق توسط پژوهشگر اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  15صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 70گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0