<span itemprop="name">پرسشنامه مدیریت دانش سالیاس و جونز</span>

پرسشنامه مدیریت دانش: راهبردها و فرآیندهایی هستندکه قادرند تولید و جریان دانش رابه منظور ایجاد و برآورده ساختن انتظارات سازمان، مشتریان و کاربران درکل سازمان به وجود آورند، در حقیقت فرآیندی گسترده است که امر شناسایی، سازماندهی، انتقال و استفاده صحیح از اطلاعات و تجربیات داخلی سازمانی را مورد توجه قرارمی­ دهد (الوانی و دانایی فرد، 1382).

  • ایده ­ها و مأموریت­ ها درسازمان: ایده ­های خلاق دارای سه مؤلفه است: تخصص،خلاقیت، انگیزش که می­ توانددرونی یابیرونی باشد.مدیران می­ توانند برخصوصیات یادشده اثر بگذارند اما تأثیرشان بر انگیزش کارکنان بیشتر از دو مؤلفه دیگراست.
  • استراتژی درسازمان­ها:ایجادیک مزیت منحصربه فردبرای تمایزسازمان ازرقبا اساس کارمدیریت این تمایز می­باشد.
  • فرهنگ سازمانی:پدیده ­ای در سازمان است وهمه اعضا اتفاق نظر دارند که یک دست ناپیدا افراد را  درجهت نوعی رفتار نامرئی هدایت می­ کند. شناخت ودرک  چیزی که فرهنگ سازمان رامی­ سازد به شیوه ایجاد و دوام آن کمک می­کند تا بهتر بتوانیم رفتار افراد در سازمان راتوجیه  کنیم.
  • سرمایه عقلانی:پرکاربردترین معنی این واژه دانش مفید بسته ­بندی شده است.فرآیندها، سیستم های اطلاعاتی،محصولات جدید ارائه نشده،مهارت­ های کارکنان و فهرست مشتریان همگی می­ توانند بخشی از سرمایه عقلانی باشند.
  •  سازمان یادگیرنده:سازمان یادگیرنده سازمانی است که درآن مشارکت تمامی کارکنان درفرآیند تغییر دائمی به سوی ارزشها و اصول مشترک وجود دارد.این­گونه سازمان­ ها فرصت­ های یادگیری دائمی رافراهم می­آورند.
  • رهبری و مدیریت: بعضی مدیریت را علم و هنر متشکل و هماهنگ کردن رهبری و کنترل فعالیت های دسته­ جمعی برای نیل به اهداف مطلوب با حداکثر کارآیی دانسته­ اند. لذا رهبری فعالیت­های زیردستان ازجمله هنرهای لازم برای مدیریت است.
  •  کارتیمی و جوامع یادگیرنده: تیم گروهی هست بادانش،مهارت وقابلیت ویژه که با اتکا به یکدیگر و تعامل متقابل درجهت رسیدن به یک هدف مشخص تحت مدیریت واحد فعالیت و هم فکری می ­کنند.در یک تیم کاری هم­ افزایی ایجاد می­ شود یعنی برآیند عملکرد جمعی افراد از مجموع عملکرد تک­تک اعضا بیشتراست.
  •  تقسیم دانش:انتقال وردو بدل شدن دانش اعضا سازمان بین یکدیگر تا فرهنگ “تسهیم دانش قدرت است”جایگزین”دانش قدرت است”شود.
  • خلق دانش: زمانی که افرادبه روشهای جدید انجام کارها دست می­ یابند،دانش خلق می­ شود. مقدمه مدیریت دانش،خلق دانش وبه تبع آن یادگیری سازمانی است زیرا با ایجاد دانش است که می­ توان برآن مدیریت کرد.
  • سفسطه دیجیتالی(آموزش الکترونیکی ):دانش و آموزش دیجیتالی فرآیند پیچیده­ ای است متشکل از مؤسسات و آموزشگاه های تخصصی– فنی و همین­طور مؤسسات عمومی که در آنها عملیات و راهبردهای مربوط به آموزش به صورت مستمر و هدفمند انجام می­گیرد(مرادی، 1394).

مشخصات

پرسشنامه مدیریت دانش: پرسشنامه مدیریت دانش توسط سالیاس و جونز(2001) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 42 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه ده بعد ایده ­ها و مأموریت، استراتژی، فرهنگ سازمانی، سرمایه عقلانی، سازمان یادگیرنده، رهبری و مدیریت، کارتیمی­، جوامع یادگیرنده، تقسیم دانش، خلق دانش و سفسطه دیجتالی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط مرادی(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  12صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 42گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0