<span itemprop="name">پرسشنامه عوامل مرتبط با ناهنجاری پوششی جوکار</span>

عوامل مرتبط با ناهنجاری پوششی: نا بهنجار دانستن یک رفتار هنگامی عقلانی است که از قبل، شکل قاعده مند آن متناسب با معیارهای مشخص، معلوم شده باشد. از این رو معرفی قلمرو حجاب و پوشش مقدم بر تعیین حدود نقیص آن یعنی بی حجابی است. حجاب و پوشش از رفتاری بهنجار و ارزشی و از ضروریات و مسلمات اسلام است. نا هنجاری پوششی به معنای نداشتن پوشش متناسب با استانداردهای متعارف عرف عام و الگوی برگرفته از فقه اسلامی است. از اینرو پوشیدن لباس های تنگ، بدن نما، تحریک کننده و بد شکل، پوشیده نبودن برخی مواضع نیازمند پوشش، آرایش نا مناسب و نداشتن وقار لازم در اجتماع را می توان در مقوله ناهنجاری پوششی گنجاند(جوکار، 1393).

در برخی جوامع از جمله ایران از زمان­های قدیم بدن به عنوان یک موضوع خصوصی تلقی و از عرضه بهره ­برداری از آن در مجامع عمومی پیشگیری شده ­است. این امر در مورد زنان از اهمیت بیشتری برخوردار بوده­است. بعد از ورود اسلام به ایران پوشیده بودن زنان به عنوان یک تکلیف شرعی واجب تلقی شد. با توجه به اینکه ارزش های دینی منشاء ارزش های اجتماعی است و ایران پیش و بعد از اسلام از فضایی دینی برخوردار بوده است به نظر می رسد پوشیده بودن زنان و دختران به عنوان یک ارزش اجتماعی از دیر باز وجود داشته و امروزه با توجه به محور قرار گرفتن اسلام در برنامه­ر یزی­های فرهنگی و اجتماعی به شدت مورد تاکید می­باشد (زاهدانی، دشتی،1385).

مشخصات

پرسشنامه عوامل مرتبط با ناهنجاری پوششی: پرسشنامه عوامل مرتبط با ناهنجاری پوششی توسط جوکار(1393) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 24 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه ابعاد نظارت خانواده، نظارت مدرسه، وابستگی به دوستان، رسانه های جمعی و توجه به فرایض مذهبی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط پژوهشگر در طول فرایند اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 24گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0