<span itemprop="name">پرسشنامه عادت های خواندن عبدالکریم و حسن</span>

عادت های خواندن: بازشناسی دیداری عناصر نوشتاری و زبان (حروف، کلمه‌ها، و جمله‌ها) و توانایی فهم و ادراک معانی رمزهای دیداری و نمادهای بصری و نوشتاری. خواندن یک فرآیند و محصول ادراکی و هم یک فرایند و محصول شناختی است. مهارتی چند بعدی و بسیار پیچیده است و یکی از توانایی‌های خاص انسان است. یکی از شگفت‌آورترین استعدادهای بالقوه انسان و یکی از مهارت‌های اصلی زبان‌آموزی است (محمدی، 1393). عادت خواندن به رفتار اشاره دارد و بیانگر شباهت خواندن و سلیقه‌های خواندن است. راهی است که خواننده خواندنش را سازماندهی می‌کند.

به‌طورمشابه شن(2006) تعریف می‌کند که عادت‌های خواندن، این است که فرد دریابد که چه زمانی، چقدر و چه چیزهایی را بخواندعادت به خواندن خوب برای رشد فکری سالم ضروری است که به نوبه خود الهام‌بخش ذهن‌های خلاق و نوآورانه است (موهینی، 2012).باتلر عادت را به منزله عاملی که مانند بسیاری از موضوعاتی که با خوی و رفتار آدمی ارتباط می‌یابد، یاد می‌کند. همچنین معاشرت با مردمی که عادت به مطالعه دارند می‌تواند انگیزه لازم را در تقلید از آنها به وجود آورد. باتلر نتیجه می‌گیرد که عادت فردی و محیط اجتماعی در ایجاد انگیزه و میل به خواندن مهم است. ریشه‌دار شدن همین عادت می‌تواند به طول و عرض خواندن یعنی تداوم عادت و عمق مطالعه کمک کند (فتاحی، 1392).

مشخصات

پرسشنامه عادت های خواندن: پرسشنامه عادت های خواندن توسط نور شاه‌ریز عبدالکریم و عامل حسن (2007) طراحی و اعتباریابی شده است، به طور کلی این پرسشنامه از یک بخش عمومی و شش بخش تخصصی(شناسایی انواع مواد خواندنی،تعیین مقدار زمان برای خواندن برحسب دقیقه در روز، شناسایی مجراهای مواد خواندنی،شناسایی زمان‌های خواندن، شناسایی مکان‌های خواندن،هدف از خواندن)   تشکیل می‏شود. بخش عمومی به جمع‏ آوری اطلاعات جمعیت‌شناختی آزمودنی‏ها اختصاص پیدا می‏کند. پرسشنامه توسط محمدی(1393) اعتباریابی شده است

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 30گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0