<span itemprop="name">پرسشنامه سلامت سازمانی قنبری مطلوب</span>

پرسشنامه سلامت سازمانی: از نظر ماتيو مايلز عبارت است از دوام و بقاي سازمان در محيط خود و سازگاري با آن و ارتقاء و گسترش توانايي خود براي سازگاري بيشتر. سلامت سازماني نه تنها به وضعي فراتر از اثربخشي کوتاه مدت سازمان دلالت دارد، بلکه اشاره آن بر مجموعه‌اي از خصايص سازماني نسبتا پردوام است. بدين معني که ‌يک سازمان سالم ضمن پايداري و بقا در محيط، در دراز مدت به قدر کافي با آن سازگار شده، توانايي لازم را براي حفظ و بقاي خود در محيط ايجاد کرده و گسترش مي‌دهد (توفيقي، 1389). وقتي از سلامت سازماني صحبت مي‌شود، منظور فقط فقدان بيماري کارمند نيست، بلکه نگراني از سلامت جسمي تا سلامت ذهني و احساسات نيروي کار است. توسعه سلامت سازماني از طريق درگيري مفيد کارمندان، احساس خوبي از کار ايجاد مي‌کند و سلامتي نيروي کار، عملکرد را مدام افزايش مي‌بخشد (هاکت و بيسيو، 1996).

سلامت سازماني در اقتصاد پوياي معاصر از ضرورت‌هاي اساسي محسوب مي شود، از طرفي کتابخانه‌هاي عمومي در کشورهاي مختلف به سرعت در حال پيشرفت بوده و بايد از سلامت سازماني برخوردار بوده تا بتوانند از توان خود در جهت تحقق اهداف سازمان بهره جويي کنند. بنابراين سازمان‌ها روش‌هاي مناسب و جديدي را جستجو کرده تا بهترين مفهوم از سلامت سازماني را در آينده نشان دهند. تغييرات سريع و دنباله دار در اقتصاد، فناوري، مشاغل و ساختارهاي سازمان همچنان ادامه دارد، اما هرگز روان‌شناسي سلامت سازماني براي فهم استرس در محل کار آنقدر ضروري در نظر گرفته نشده است. انجام پژوهش‌هايي در زمينه سلامت سازماني، موجب فهم رفتارهاي سالم در محيط‌هاي کاري شده و مشکلات بيماري سازماني را شناسايي مي کند (الکساندر استاماتيوس، 2005).

مشخصات

پرسشنامه سلامت سازمانی: پرسشنامه سلامت سازمانی توسط قنبری مطلوب (1392) بر اساس الگوی سلامت سازمنی مایز طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 36 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه ابعاد تمرکز بر هدف، کفايت ارتباط، توزيع بهينه قدرت، کاربرد منابع، اتحاد و همبستگي، روحيه، نوآور بودن، خود مختاري، سازگاري با محيط، کفايت حل مشکلات را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط پژوهشگر در طول فرایند تحقیق اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 36گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0