<span itemprop="name">پرسشنامه خودکارآمدی مالی یگانه</span>

خودکارآمدی مالی: خودکارآمدی باورهایی است که با نظریه یادگیری اجتماعی برای اولین بار پدیدار شد(رابینز و همکاران، 2004). در رویکرد شناختی -اجتماعی باندورا(1987)  خود به عنوان یک مرجع معرفتی است که شامل ساختارهای شناختی برای ارائه  مکانیسم های درک، ارزیابی و تنظیم رفتار تعریف شده است(واسل و همکاران، 2011). در این چشم انداز، خودکارآمدی متشکل از مجموعه ای از  فرایندهای شناختی و سازه های رفتاری می باشد که به قضاوت فرد درباره مهارت ها و توانمندی های خود برای انجام کار های مختلف می پردازد(پنگ، 2012).

نظریه خودکارآمدی بر آن است که آنچه ما در مورد خود باور داریم به شدت کار و فعالیت ما را تحت تأثیر قرار می دهد(کلاسن و همکاران، 2008)، خودکارآمدی باور به توانایی فرد برای انجام اقدامات مورد نیاز برای موفقیت در وظیفه اش می باشد که به عنوان یکی از قوی ترین پیش بینی کننده های عملکرد در حوزه های مختلف ورزشی، تحصیلی، کسب و کار، آموزش و پرورش و .. مبدل شده است(ولترس، 2003)، همچنین به عنوان یک منبع انرژی که افراد را در کسب دانش جدید و توسعه مهارت ها برای یک زندگی بهتر کمک می کند معرفی شده است(یازیسی و همکاران، 2011). خودکارآمدی مالی به نقش تفکر شناختی در هدایت انگیزه های مالی و رفتار مالی افراد اشاره دارد(یگانه، 1397).

مشخصات

پرسشنامه خودکارآمدی مالی: پرسشنامه خودکارآمدی مالی توسط یگانه (1397) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 7 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه توسط پژوهشگر در فرایند تحقیق اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 7گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0