<span itemprop="name">پرسشنامه توسعه خدمات جدید جاو و همکاران</span>

توسعه خدمات جدید: شامل فعالیت­ها، اقدامات، وظایف و ارزیابی­هایی (مانند آزمایش پروژه،  تحقق یا جستجو بازار، توسعه محصول و آزمون بازاریابی) است که خدمت جدید را از مرحله ایده به معرفی و تولید منتقل می­کند(کوپر و همکاران، 1994). اهمیت بخش خدمات را می­ توان در افزایش سهم آن در تولید ناخالص ملی(GDP) اقتصادهای توسعه ­یافته و همچنین در حال توسعه مشاهده نمود(پیلات، 2000). در این میان، جهانی سازی خدمات و فرآیندهای تکنولوژیکی پرسرعت، که به وسیله فن­آوری اطلاعات و ارتباطات قابل دستیابی هستند، فشارهایی را به شرکت­ها و سازمان­های خدماتی، در بخش خصوصی و حتی بخش عمومی، به منظور رقابت در ارائه خدمات جدید افزایش می­دهد(منور، 2000).

همزمان با افزایش تعداد خدمات جدید عرضه شده به بازار، چرخه عمر خدمات کاهش می­ یابد و در این شرایط است که توسعه خدمت جدید برای بسیاری از شرکت­ ها به موضوع مدیریتی بسیار مهمی تبدیل شده و به عنوان موضوع تحقیقاتی مهمی در مدیریت خدمات ظهور کرده است. به جهت حضور و بقای سازمان­های خدماتی در بازار، بسیار اهمیت دارد که این سازمان­ها خدمات جدید را به صورت موفقی ت­آمیز توسعه دهند. با وجود اهمیت توسعه موفقیت­ آمیز خدمت جدید، دانش دستیابی به این موفقیت بسیار محدود است. نرخ موفقیت پروژه­ های خدمت جدید بطور متوسط 58% است، به بیان دیگر از هر ده پروژه توسعه خدمت جدید 4 مورد با شکست مواجه می­ شوند. در نتیجه اگر شرکت­ها و سازمان­ های خدماتی مشخصاً به دنبال بهبود نرخ پایین موفقیت­ شان باشند، توسعه دانش عوامل مؤثر بر عملکرد تلاش ­های نوآوری بحرانی و مهم است(دالتون و همکاران، 2009).

مشخصات

پرسشنامه توسعه خدمات جدید: پرسشنامه توسعه خدمات جدید توسط جاو و همکاران (2010) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 5 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط قهرمانی(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 5گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0