<span itemprop="name">پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر</span>

پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی: توانمندسازی روانشناختی به معني ايجاد 1- احساس شايستگي 2- احساس داشتن حق انتخاب3- احساس موثر بودن  4- احساس معني دار بودن و 5- احساس داشتن اعتماد به ديگران مي‌باشد.احساس معني داري شغل : عبارت است از ارزش اهداف شغلی که در ارتباط با استانداردها و یا ایده آل های فردی مورد قضاوت قرار می گیرد.احساس شايستگي در شغل : شایستگی یا خود کارآمدی، اعتقاد فرد به توانایی و ظرفیت خود برای انجام کارهای مهارتی شایستگی چیزی شبیه اعتقادات عامل، توانایی شخصی و یا انتظار تلاش- عملکرد است.

احساس داشتن حق انتخاب : در حالیکه شایستگی یک مهارت رفتاری است،خود تعیینی یک احساس فردی در مورد حق انتخاب برای پیش قدمی و تنظیم فعالیتهاست. خود تعیینی بیانگر استقلال در پیشقدمی و استمرار رفتارها و فرایندهاست مثالهایی در این زمینه شامل اتخاذ تصمیم در مورد روشهای کار و میزان تلاش می باشداحساس موثر بودن : كه عبارت است از ” اعتقادات فرد در يك مقطع مشخص از زمان در مورد توانايي‌اش براي ايجاد تغيير در جهت مطلوب “. اين يك اعتقاد راسخ است كه يك شخص با فعاليتهاي خود مي تواند بر آنچه اتفاق مي افتد، تاثير بگذارد. احساس اعتماد به همكاران : اعتماد به معني داشتن احساس امنيت شخصي است. اعتماد همچنين، به طور ضمني، دلالت بر اين دارد كه افراد خود را در يك موقعيت آسيب پذيري قرار مي دهند. با اين همه، افراد توانمند ايمان دارند كه در نهايت هيچ آسيبي در نتيجه آن اعتماد متوجه آنان نخواهد شد(اسپریتزر،1995).

مشخصات

پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی: پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی توسط اسپریتزر (1995) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 18 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه پنج بعد احساس شایستگی، حق انتخاب، احساس معنی داری، احساس موثر بودن، داشتن اعتماد به دیگران را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط شفقی(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 18گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0