<span itemprop="name">پرسشنامه تحول پذیری سازمان سلطانی</span>

تحول پذیری سازمان: تحول در سازمان دغدغه ای است که مدیران عالی سازمان برای هماهنگ کردن سطح توانایی ها و باورها با اجتماع، به ویژه با بازار در عرصه رقابت به آن نیاز دارند؛ فرایندی که نوعی ساختاردهی موازی با اجتماع (محیط) و پویش اندیشه است که در بیش تر مواقع، از آن به عنوان یک فرایند برنامه ریزی شده نام برده اند. این موضوع در اواخر دهه 1950 و اوایل 1960 مطرح شده است. در واقع، تحوّل در سازمان، تغییر در نگرش ها برای بهبود عملکرد افراد در سازمان است. به همین دلیل، در این فرایند تأکید بر فرهنگ، ارزش، باور و دانسته های افراد بشر است. چیزی که در تحوّل سازمان مهم است و در واقع یک اصل زیربنایی برای تحقق آن به شمار می رود، عبارت است از: مشارکت همه اعضای سازمان؛ یعنی مدیران و کارکنان در این فرایند بلند مدت برنامه ریزی شده و مستمر.

ساختار یک سیستم را شاید بتوان تغییر داد، ولی تغییر فرهنگ مستلزم حرکتی آرام و خزنده در چهارچوبی صحیح است، البته لازم به ذکر است که در سازمان، بین ساختار و فرهنگ و فرایندهای آن ارتباط و هماهنگی وجود دارد و تغییر در یکی تغییر در دیگری را در پی خواهد داشت. بنابراین، در جریان تحوّل، روش گام به گام جواب مطمئن تری خواهد داشت. اما در این جریان، منظور از تدریج یک حرکت ماشینی بی روح نیست، بلکه مقصود فرایند است؛ یعنی یک سلسله فعالیت های مربوط به هم که به طور مستمر و حساب شده انجام می پذیرند و اتفاقا هم پویا، دارای انرژی و کاملاً برنامه ریزی شده اند. پس منظور از تأکید بر لزوم تدریج، توجه به ماهیت فرهنگ و در این جا فرهنگ سازمانی است(مرادبیگی، 1396).

مشخصات

پرسشنامه تحول پذیری سازمان: پرسشنامه تحول پذیری سازمان توسط سلطانی  (1387) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 12 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه توسط پژوهشگر در طول فرایند تحقیق اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 12گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0