<span itemprop="name">پرسشنامه برنامه درسی پنهان شیخی</span>

پرسشنامه برنامه درسی پنهان: همه عقايدي را شامل مي­ شود كه دانش ­آموز به طور منفعل، مستقيماَ از محيط و چيز­هاي زنده و غير زنده موجود در اطراف خود مي ­آموزد. دانش، اعتقادات، نگرش­ها، رفتارها را شامل مي­ شود كه دانش ­آموزان هم به صورت قصد شده و هم به صورت قصد نشده در خود دروني مي­ كنند.(فتحي واجارگاه و چوكده،1385). برنامه درسی پنهان ابعاد گسترده ­ای را در بر می­ گیرد، از جمله: جو اجتماعی مدرسه، روابط دانش ­آموزان با هم و با معلمان خود، ظاهر فیزیکی مدرسه و کلاس درس و…. بررسي­ ها نشان مي ­دهد كه اكثر معلمان معتقدند كه رفتار نامطلوب و نامناسب دانش ­آموزان در جريان تدريس اختلال ايجاد مي­کند.

انديشمنداني چون اريكسون و آبراهام مازلو نياز به جلب توجه را ويژگي تمام انسان­ها خصوصاً كودكان و نوجوانان مي­ دانند. اين ويژگي در اوايل سال­ هاي زندگي، حالت حياتي دارد. دردناك­ ترين احساس براي يك كودك يا نوجوان اين است كه از طرف والدين، اطرافيان و معلم به حساب نيايد.دريافت توجه حتي به صورت خشم، اغلب خوشايند­تر از به حساب نيامدن و بي ­توجهي براي نوجوانان است. وقتي كه كودك و نوجوان مي­ فهمد كه تنها راه به دست آوردن خواسته­ ها و جلب توجه به خود، بلند فرياد زدن است مطمئناً از آن دريغ نمي­ كند و شايد به رفتارهاي مخرب­تري نيز متوسل شود. اين بي ­توجهي احتمال دارد از طرف والدين، معلم، عوامل مدرسه و اطرافيان به طرق مختلف باشد و شايد در برخي موارد، نتيجه برداشت كودكان يا نوجوانان از يك سري مسائل خاص باشد(خلیلی و بابامحمدی، 1383).

مشخصات

پرسشنامه برنامه درسی پنهان: پرسشنامه برنامه درسی پنهان توسط شیخی (1388) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 29 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد ساختار فیزیکی، ساختار سازمانی و جو اجتماعی و ارتباطات متقابل انسانی را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط پژوهشگر در طول فرایند تحقیق اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 29گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0