<span itemprop="name">پرسشنامه اعتماد سازمانی دیتز و هارتگ</span>

پرسشنامه اعتماد سازمانی: مقصود از اعتماد، عموماً آن انتظارات يا باورهايي است كه افراد دوست دارند به ديگران به طريقي قابل پيش‌بيني و نه صرفاً در راستاي منفعت شخصي خود نشان دهند. اعتماد مهم‌ترین انگیزه‌ای است که افراد را به داشتن روابط دو سویه یا چند سویه تشویق می‌کند (رضايي‌کليدبري و همکاران، 1390). اين عقيده كه اعتماد در محيط‌هاي كاري به عنوان عامل اصلي بالقوه‌اي است كه منجر به بهبود عملكرد مي‌شود و مي‌تواند يكي از منابع مزيت رقابتي در بلندمدت باشد نيز به سرعت مورد توجه قرار گرفته است. ايجاد محيطي كه داراي اعتماد سازماني است، تاثيرات مثبت زيادي بر سازمان‌ها دارد؛ برعكس، هزينه‌هاي بي‌اعتمادي به علت عدم تمايل كاركنان به همكاري و مشاركت، خطر پذيري به خاطر رفتارهاي نامناسب، كيفيت پايين كار و نياز به كنترل، مي‌تواند سنگين باشد(شکری، 1393).

اعتماد، به میزان آسیب­ پذیری تمایلات و اشتیاق یک طرف تعامل به اقدامات طرف مقابل بدون در نظرگرفتن توانایی کنترل و نظارتی که فرد بر طرف مقابل دارد، گفته می­شود(رستمی، 1392). اعتماد براي موفقيت سازماني، انجام تغييرات مداوم در نقش­ها و تكنولوژي­ ها و همچنين طراحي مشاغل و مسئوليت­ ها ضروري مي­باشد. اعتماد مي­ تواند اثرات درون فردي و بين فردي ايجاد كند، و روابط درون و برون سازمان را تحت تأثير قرار دهد(دانایی­ فرد ،رجب زاده و حصیری،1388).

مشخصات

پرسشنامه اعتماد سازمانی: پرسشنامه اعتماد سازمانی توسط دتیز و هارتگ(2006) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 47 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد اعتماد افقی، اعتماد عمودی و اعتماد نهادی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط شکری(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 47گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0