<span itemprop="name">پرسشنامه استراتژی های رقابتی ویجاند و همکاران</span>

استراتژی های رقابتی: رقابت شدید در بازارهای بین المللی نیازمند سازمان هایی است که رقابت جویی را بهبود دهند. این بهبودها فقط به شرکت ها نفع نمی رسانند، بلکه بر روی رقابت جویی یک صنعت به  عنوان یک کل تاثیر مستقیم دارند. در واقع، رقابت جویی سازمان ها در درون یک صنعت خاص، رقابت جویی آن صنعت را منعکس می سازد. تحلیل قدرت و قدرت رقابتی شرکت ها اخیرا به علت جهانی شدن اقتصاد و بازارها و تشدید رقابت بین المللی در عرصه اقتصاد جهانی از طریق ظهور و پیدایش یک بازار جهانی منحصر به فرد بالقوه برای یک طیف در حال گسترش محصولات و خدمات و در نتیجه توسعه و تدوین استراتژی برای بهبود رقابت جویی، توجه قابل ملاحظه ای در خط مشی ها و سیاست های استراتژی کسب و کار، به خود جلب کرده است(ویجاند و همکاران، 2012).

استراتژی تمایز: این استراتژی اولین استراتژی ژنریک است که محصولات و خدمات متمایز ارائه می دهد. این اقدام باعث ایجاد موقعیتی می شود که در کل صنعت منحصر به فرد است. مقصود از این استراتژی این است که محصولات یا خدمات که در صنعت مورد نظر به عنوان محصول و یا خدمتی منحصر به فرد تلقی می شود، به مشتریانی عرضه می شود که نسبت به قیمت حساسیت چندانی نداشته باشند. استراتژی رهبری هزینه: این نوع استراتژی در سال های دهه 1970 به وسیله عمومی شدن مفهوم منحنی تجربه به طور فزاینده ای متدوال شده است. این استراتژی خود راهکاری برای دست یابی به پیشرو بودن کلی در هزینه از طریق یک سری راهکارهای عملکردی که برای رسیدن به این هدف طراحی شده اند. هزینه پایین شرکت در مقایسه با رقبا فاکتوری است که باید در کل استراتژی نمایان شود. اگر چه نمی توان کیفیت، خدمات و دیگر حوزه ها را نادیده گرفت، قرار گرفتن در یک موقعیت کم هزینه باعث می شود که علی رغم رقابتی نیرومند، درآمد شرکت در درون صنعت بالاتر از حد میانگین باشد(میرزائی مهر، 1393).

مشخصات

پرسشنامه استراتژی های رقابتی: پرسشنامه استراتژی های رقابتی توسط ویجاند و همکاران (2012) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 8 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو بعد استراتژی تمایز و استراتژی رهبری هزینه را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط میرزائی مهر(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 8 گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0