<span itemprop="name">پرسشنامه هوش مذهبی منوچهری</span>

هوش مذهبی: منظور جستجو و درک معنای زندگی، توانایی استفاده از منابع دینی برای حل مسایل، انجام رفتار دینی و سازگاری مؤثربا خود محیط و خدا است (منوچهری، 1393).در اسلام هوش مذهبی مورد توجه فراواني قرار گرفته است. براي مثال عوامل مؤثر بر هوش مذهبی در متون اسلامي، تقوا و پرهيزگاري به همراه تمرينات روزمره از قبيل تدبردر خلقت، تدبر در آفاق و انفس، روزه­د اري، عبادات، خواندن قرآن و تدبر صادقانه در آيات قلمدادشده است (سهرابي، 1391). قرآن به افراد با هوش مذهبی بالا، صفت اولوالاباب مي­دهد و منظور افرادي هستند كه به جوهره حقيقت پي برده­اند و از پرده­هاي اوهام عبور كرده­اند. به طوركلي، اصولي كه در دين مبنا مطرح شده است، مانند دستيابي به وحدت در وراي كثرت ظاهري، يافتن پاسخ در مورد مبدأ هستي و تشخيص الگوهاي معنوي و تنظيم رفتار بر مبناي آن­ها، محورهاي اصلي هوش معنوي هستند. ما مي­توانيم با رشد هوش مذهبی، انسان­هاي دينداري پرورش دهيم. هوش مذهبی به افراد، دلسوزي، مهرباني، يكپارچگي در تفاوت­ها و اتكا به معناداري را مي­آموزد (منوچهری، 1393).

مشخصات

پرسشنامه هوش مذهبی: پرسشنامه هوش مذهبی توسط منوچهری (1393) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 15 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه پنج بعد انجام فرایض دینی، تفکر وجودی، شرح صدر، توکل به خدا، گذشت و حمایت اجتماعی را مورد سنجش قرار می دهد،

تعداد صفحات:  8صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 15گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0