<span itemprop="name">پرسشنامه عوامل رفتار سازمانی ترک زاده و دهقان</span>

عوامل رفتار سازمانی: شامل عواملی هستند که در قالب سه بعد کلی فردی، گروهی و سازمانی مورد مطالعه قرار می‌گیرند. عوامل فردی: افرادی که سازنده سازمان‌ها هستند ویژگی اساسی رفتار سازمانی و جزء ضروری شرایط رفتاری محسوب می‌شوند، که عمل آنها در پاسخ به انتظارات سازمان  یا در نتیجه تأثیرات محیط خارجی می‌باشد. در بین عواملی به ویژگی‌های بیوگرافیک، شخصیت، هوش، توانایی ها، نظام اعتقادی، نگرشها، ادراک، یادگیری و انگیزش توجه می‌شود  (وگنر و هلنبک، 2010؛ ایوانکو، 2012). عوامل گروهی: گروه شامل تعدادی از افراد با مهارت‌های مکمل است که برای انجام یک یا چند هدف مشترک شکل می‌گیرند. زمانی که افراد با یکدیگر در تعاملند الگوی خاص رفتاری بین آنها شکل می‌گیرد که می‌تواند بر پویاییهای گروه تأثیر بگذارد. عوامل تأثیر گذار بر این الگوی رفتاری عبارتند از: ویژگیهای گروه، رهبری، ارتباطات، قدرت، سیاست و تعارض، سرمایه اجتماعی(وگنر و هلنبک، 2010؛ ایوانکو، 2012). عوامل سازمانی: شامل متغیرهایی هستند که مختص به خود سازمان هستند و با حضور خود بر روی رفتار افراد و گروهها در سازمان تأثیرگذارند. این عوامل که محور اصلی این پژوهش نیز هستند عبارتند از: استراتژی، ساختار، تکنولوژی، طراحی کار، فرهنگ و جو سازمانی و محیط سازمان (وگنر و هلنبک، 2010؛ ایوانکو، 2012).

مشخصات

پرسشنامه عوامل رفتار سازمانی: این پرسشنامه توسط دهقان و ترک زاده(1392) اعتباریابی شده است. مقیاس مذکور مشتمل بر سه بعد فردی، گروهی و سازمانی است که به صورت گویه هایی با طیف پنج گزینه‌ای از نوع لیکرت طراحي گرديده است. این مقیاس با 95 گویه، تأثیر 23 عامل رفتار سازمانی بر رفتار افراد را می‌سنجد.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 95گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0