<span itemprop="name">پرسشنامه سبک مدیریت اشمیت</span>

سبک مدیریت : سبک مدیریت مدیریت راههای مشخص تصمیم گیری‌ها در امور تحت امر است. طرق مختلف مدیریت می‌توانند بسته به عواملی تغییر کنند مانند فرهنگ جامعه، وظیفه ای که از کار انتظار میرود، تفاوت نیروی کار، و شخصیت و توانایی‌های مدیران؛ انتخاب روش مدیریت از طرف فرد مدیربا خواسته سازمان ، موقعیت زمانی، شخصیت فرد مدیر و….بستگی دارد.هر اندازه دستورالعملهای سازمان محدوده ای برای فرد مدیر ایجاد كند، در واقع سبك مدیریت او قبلا تعیین شده است(اشمیت، 1998).

مدیریت هدفگرا : در این سبك از مدیریت، مدیر سعی دارد، به هر نحوی كه باشد هدف سازمان را برآورد كند پس، لازمه رسیدن به این منظور این است كه مدیر در راس سازمان فرد مطلق العنان بوده و به تنهایی مسئولیت طرح و برنامه ریزی ، نظارت بر اجرای برنامه ها و كنترل آنها را به عهده بگیرد.مدیریت عضو گرا:  در این شیوه مدیریت، رضایت اعضا بیش از هر چیز مورد توجه است. لذا این گونه مدیریت سعی دارد كه با ایجاد رضایت باطن در كاركنان به انگیزش انجام امور محوله در آنها بپردازد. تشویق و ترغیب كاركنان در این گونه مدیریت مورد توجه است.مدیریت سایه نما:  شیوه مدیریت در این سبك بدین گونه است كه فرد مدیر وظایف اعضا را به آنها ابلاغ نموده و در چگونگی اجرای آن وظایف كاری ندارد، ابلاغ مصوبات خواسته های سازمانی و اخذ مدرك از كاركنان برای دریافت و یا رویت دستورات بوسیله آن ها در سرلوحه وظایف او قرار دارد. مدیریت میانه رو: لازمه ی حفظ اعتدال و میانه روی مستلزم دقت مداوم است ، اغلب پاداش و تشویق در مدیریت میانه رو به چشم می خورد. ولی تنبیه نیز فراموش نمی شود. اما با رعایت میانه روی، خطاها و سهل انگاری های اعضا در دفعات اول مورد اغماض قرار می گیرند. ولی تكرار خطا طبق مقررات سازمانی مستوجب جزاست(اسلامی، 1392).

مشخصات

پرسشنامه استاندارد سبک مدیریت: این پرسشنامه توسط اشمیت (1998) طراحی و اعتباریابی شده است. پرسشنامه شامل 12 گویه بسته پاسخ می باشد که ابعاد هدفگرا، عضوگرا، سایه نما و میانه رو را مورد بررسی قرار می دهد، طیف مورد استفاده لیکرت می باشد که برای گزینه خیلی زیاد نمره 5، زیاد  نمره 4، تا حدودی 3، کم 2، خیلی کم 1، نمره گذاری خواهد شد. این پرسشنامه توسط اسلامی(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  7صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 12گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0