<span itemprop="name">پرسشنامه رهبری خدمتگزار از لاب</span>

رهبری خدمتگزار:رهبری خدمتگزار با احساس طبیعی از اینکه رهبری می خواهد خدمت کند،‌ شروع می شود او ابتدا خدمت می کند؛ سپس آگاهانه مواردی را که به هدایت آنها تمایل دارد، انتخاب می کند. او با فردی که از ابتدا رهبر است به شدت فرق دارد و این تفاوت از طریق توجهی که رهبری خدمتگزار برای مطمئن شدن از اینکه نیازهای ابتدایی سایر افراد برآورد می شود، خود را نشان می دهد(دنیس و بورکانی،2005). اساس رهبری توانایی نفوذ در انسان ها است. رهبری کوششی برای تاثیر بر افراد یا گروه بدون اعمال قدرت است (سالاری، 1389). ایده رهبری خدمتگزار می تواند در چنین بستری از توجه به دیگران شکل گیرد( پارولینی، 2008).

 ارزش دادن به افراد: به معناي اعتقاد به افراد، خدمت كردن به نياز هاي افراد قبل از خود و پذيرش و گوش دادن بدون قضاوت است. توسعه افراد: فراهم كردن فرصت هايي براي يادگيري و رشد و نشان دادن رفتار مناسب.برقراري روابط دوستانه:  به معناي ايجاد روابط شخصي قوي، كار كردن همكارانه با ديگران، ارزش قائل شدن به تفاوت هاي ديگران است.نشان دادن اعتمان: به معناي پاسخگويي به افراد، تمايل به يادگيري از ديگران و حفظ صداقت و اعتماد است.فراهم نمودن زمينه رهبري: پيش بيني آينده، ابتكار و  كارآفريني و روشن ساختن اهداف به اعضاي گروه است. به اشتراك گذاشتن رهبري: بـه مـعناي ايـجاد تسهيل بينش مـشترك، تسهيم قـدرت و كنترل و موقعيت مشترك و ارتقاي ديگران است( لاب،1999).

مشخصات

پرسشنامه رهبری خدمتگزار: پرسشنامه بر اساس مولفه های رهبری خدمتگزار لاب (1999) می باشد. پرسشنامه در بر گیرنده 60 گویه است و به گونه تفکیکی و با استفاده از مقیاس پنج درجه ای لیکرت میزان رهبری خدمتگزار را مورد سنجش قرار می دهد. پرسشنامه در پژوهش قلاوندی و همکاران(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 60گویه

تفکیک ابعاد: دارد

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0