<span itemprop="name">پرسشنامه توانمندسازی رهبری لیانگ و همکاران</span>

توانمندسازی رهبری: از آنجا که انسان ها به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان هستند وکسانی که مسئولیت رویکردها وکارکردهای سازمان را بر عهده دارند، بنابراین بایسته است با توانمندسازی منابع انسانی از راه دموکراتیک، ضمن آماده کردن کارکنان برای رویارویی با تغییرات، در سازمان نیز محیطی را بوجودآورد که درآن، هم انسانیت انسان ها وهم استعدادآن ها شکوفا شود و نیز دستیابی به بالندگی سازمانی و توسعه هدف ها و در نهایت، ارتقای سازمان تا سطح فرابالندگی امکان پذیر شود و تعالی سازمانی در همه عرصه ها ممکن تجلی یابد(رهنما، 1393). توانمندسازي رهبری، فرايند مداومي است که بوسيله عواملي مثل فرهنگ سازماني، ساختار سازمانی، و تمرين‌هاي مديريتي که خودکارايي کارمندان را افزايش مي‌دهد که بتوانند در فعالیت شغلی موفق باشند، تعريف مي‌شود (يه و لين، 2012). شلتون (2012)، توانمندسازي رهبری را حرکت از نظام تصميم‌گيري سلسله مراتبي توسط مديران به نظام کاهش سلسله مراتب کنترل، مرکز فرماندهی و تصميم‌گيري توسط رده‌هاي پايين تعريف مي‌کند. که می تواند کارایی و اثربخشی و در نهایت بهره وری را برای سازمان به همراه بیاورد.

مشخصات

پرسشنامه استاندارد توانمندسازی رهبری: پرسشنامه توانمندسازی رهبری توسط لیانگ و همکاران (2010) تهیه شده است این پرسشنام شامل 18 گویه بسته پاسخ می باشد که بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت جوتیمی را مورد سنجش قرار می دهد. پرسشنامه مذکور در ایران توسط رهنما(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 18گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0