<span itemprop="name">پرسشنامه استانداردهای ایمنی بیمار امامی رضوی و همکاران</span>

استانداردهای ایمنی بیمار: شاخص‌های سنجش ايمني بيمار، مقیاس‌هایی هستند كه به طور مستقيم يا غیرمستقیم حوادث ناگوار قابل پيشگيري و کیفیت و نتایج حفظ ایمنی بیمار در مراقبت‌ها و همچنین برنامه ارتقاء ایمنی و کیفیت خدمات را پايش می‌کنند.ایمنی بیمار: به انجام اقداماتی در جهت جلوگیری، ممانعت یا اصلاح نتایج ناخواسته ناشی از ارائه خدمات مراقبت درمانی گفته می‌شود. اشتباهات دارویی : غفلت وخطا بصورت عمدی یا غیر عمدی در رساندن دارو به بیمار می باشد.

تاخیر در ارائه مراقبت به بیمار: از خطا های تهدید کننده ایمنی بیمار است که باعث افزایش مر گ و میر بیماران و هزینه های بیمارستانی می شود.صدمه به بیمار حین مراقبت: هر گونه آسیب ،ضربه ،جراحت حین مراقبت های درمانی که  ممکن است باعث از کار افتادگی معلولیت شود.شناسایی صحیح هویت بیمار: شناسایی بیماران وتطبیق بیمار صحیح با مراقبت ودرمان صحیح و به عنوان یکی از شاخص های ایمنی و نیز اهمیت تعهد  حرفه ای پرستار در شناسایی صحیح هویت بیماران است.سقوط بیمار: یعنی پیدا کردن بیمار در کف زمین و یا افتادن بیمار کف زمین در حضور پرستار یا مراقب ان می باشد. آموزش به بیمار: در آموزش به بیمار اطلاعات کافی بالینی به بیماران ارائه نموده، درک آنان از شرایط مرتبط با بیماری شان را افزایش داده و رفتارهای ارتقاء دهنده سلامت را در ایشان راتشویق می نماید.

پروسیجرهای درمانی نظری: فعالیت های کمک کننده حمایتی وتسهیل کننده می باشد ، که در رفع نیاز های بالقوه وبالفعل فرد یا گروهی دیگر انجام می شود. کنترل عفونت: جلو گیری ازانتقال میکرو ارگانیسم و کامش عفونت  در بیمار عیادت کننگان و پرسنل درمانی می باشد. هموویژولانس:یک سیستم نظارت کشوری بر سلامت خون و فراورده های آن درتمام مراحل یعنی از زمان خون گیری از اهدا کننده تا پی گیری دریافت کنند گان خون و فراوردها،گردآوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به اثرات ناخواسته انتقال خون و اعلام خطر به منظور تصیح و اقدامات لازم برای  جلو گیری از وقوع مجدد آنهاست(فخرالدین، 1397).

مشخصات

پرسشنامه پرسشنامه استانداردهای ایمنی بیمار : پرسشنامه استاندارد های ایمنی بیمار توسط امامی رضوی و همکاران (1390) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 96 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف چهار درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه 9 بعد اقدامات دارویی، ارائه مراقبت های پرستاری ، صدمه به بیمار حین مراقبت ، شناسایی هویت بیمار ، سقوط بیمار، آموزش به بیمار، روش های تشخیصی درمانی، کنترل عفونت ،تزریق خون ایمن را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط فخرالدین (1397) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  14صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 96گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0