<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری نوآوری در سازمان</span>
تاریخ انتشار:
20 فوریه 2021
دسته بندی:

نوآوری: امروزه سازمان های پسا صنعتی، سازمان های دانش محور هستندکه  بقا و موقعیت شان وابسته به خلاقیت و نوآوری می باشد (مارتینز و تربلانچ، 2003). در عصر کنونی نوآوری به سازمانها کمک می کند تا بر آشفتگی و عدم اطمینان محیط بیرونی غلبه کنندو یکی از محرک های کلیدی در موفقیت بلندمدت  سازمانها در عرصه کسب و کار امروزی(مخصوصا بازارهای پویا و رقابتی) نوآوری می­باشد (بکر و سینکولا،2002؛ بالکین وهمکاران،2000؛ به نقل از جیمنز-جیمنز و سانزواله،2010). برای بقاء در محیطهای متغیر و نامطمئن کسب وکار امروزی، سازمان­ها باید قادر باشند خود را با پیچیدگی فزآینده، و تغیرات سریع و روز افزون وفق دهند. در چنین فضاهایی، سازمانهایی با ظرفیت نوآوری بالا، قادر خواهند بود به چالشهای محیطی سریع تر پاسخ دهند و از تولیدات جدید و فرصتهای بازار، بهتر از سازمانهای غیر نوآور استفاده کنند (جیمنز-جیمنز و سانزواله،2010).

همه سازمانها برای بقا، نیازمند اندیشه­های نو و نظرات بدیع وتازه­اند، افکار ونظرات جدید همچون روحی در کالبد سازمان دمیده می­شوند و آن­را از نیستی وفنا نجات می دهند. در عصر ما برای بقاء وپیشرفت وحتی حفظ وضع موجود، باید جریان نوآوری را در سازمان تداوم بخشید تا از رکود ونابودی آن جلوگیری شود (الوانی،1387). در شرایط متغییر و متحول، تنها ادامه راه گذشته براساس تجربه های گذشته، کافی نخواهد بود و دوام وحیات سازمان به فکر وعقیده تازه وخلاق نیاز خواهد داشت (سعادت،1372). برای آنکه بتوانیم در دنیای متلاطم و متغیر امروزی به حیات ادامه دهیم باید به نوآوری و خلاقیت روی آوریم و ضمن شناخت تغییرات وتحولات محیطی، برای رویاروی با آنها پاسخ­های بدیع وتازه تدارک ببینیم وهمراه تأثیرپذیری از این تحولات برآنها اثر بگذاریم وبه آنها شکل دلخواه دهیم (الوانی،1387).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  45 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0