<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری عملکرد تحصیلی</span>
تاریخ انتشار:
27 ژانویه 2021
دسته بندی:

عملکرد تحصیلی: در دنیای امروز بیش از هر چیز، کسب دانش و مهارت برای ادامه زندگی ضروری است و شاید یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده کیفیت زندگی انسان ها، میزان برخورداری از دانش و آموزش است. اشتغال به تحصیل یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی برای تعداد زیادی از افراد جامعه یعنی دانش آموزان و دانشجویان می باشد. از سویی فرد باید از نظر وجوه کلی زندگی موفق و کارآمد باشد تا بتواند عملکرد تحصیلی خوبی داشته باشد. در واقع دانش و مهارت کلی در زندگی در کنار دانش و مهارت مربوط به تحصیل برای موفقیت و پیشرفت تحصیلی لازم و ضروری می‌باشند (موسوی، 1387).با توجه به این که بالا بردن عملکرد تحصیلی دانش آموزان یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش  است، سرمایه گذاری در این زمینه، جزء وظایف ضروری مسئولین امر تلقی می شود، چنانکه عدم توجه به این مساله، نتایج نامطلوبی را برای دست اندرکاران آموزش و پرورش و دانش آموزان در پی خواهد داشت و نوعی اتلاف در آموزش به حساب می‌آید.

زیرا دانش آموزی که عملکرد تحصیلی پایین ( افت تحصیلی ) دارد به هدف های تعلیم و تربیت آن دوره تحصیلی دست نیافته است و آن چه نگران کننده تر می باشد این موضوع است که بسیاری از دانش آموزان توانایی بالقوه برای موفقیت و پیشرفت عملکردی بهتر را دارند، ولی دچار افت و شکست می شوند (موسوی، 1387).بنابراین برای حل این مساله (افت تحصیلی) و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان، باید عوامل مختلفی را که در عملکرد تحصیلی موثر می باشند، مورد بررسی قرار داد و با استفاده از شیوه های کارآمد و مفید، موجبات بهبود پیشرفت و عملکرد تحصیلی را فراهم نمود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  48 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0