<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری عملکرد بازاریابی</span>
تاریخ انتشار:
11 ژانویه 2021
دسته بندی:

عملکرد بازاریابی : در منابع اقتصادي كلمه بازاريابی  به صورت مختلفي تعريف شده است كه اكثر آنها بازاريابي را شامل كليه مراحل فروش و هر عملي كه بتواند زودتر و سريع­تر كالا را به فروش رساند مي­دانند در حالي كه بازاريابي داراي مفهوم وسيع­تري نيز هست و شامل عمليات مختلف ديگري نيز مي­شود كه توزيع و فروش و نيز مراحلي از فرايند بازاريابي را تشكيل مي­دهند. از ديرباز امر بازاريابي به عنوان رويكردي مصرف­كننده­ گرا با هدف ارايه خدماتي بهتر از رقبا در جهت جلب رضايت مصرف­كنندگان مطرح بوده، ولي با وجود اين بازاريابي به عنوان شاخه­اي از دانش اقتصادي با گسترش مبادلات، تنوع در ارائه کالاها و همچنین افزایش عرضه­کنندگان در دهه­های اخیر اهمیت بیشتری یافته است(رادی پور و بریم نژاد، 1392). بازاريابي، شناخت كردار مصرف­كنندگان، سنجش آن، تبديل اين اطلاعات به برنامه­ريزي محصولات توليدي با هدف رفع نيازها مي­باشد. به عبارتي بازاريابي تلاش آگاهانه است براي تخصيص بهينه منابع و ايجاد نوعي تخصص در بازار.

سازمان­ها بايد بازار هدف خود را بيابند تا بتوانند نيازهاي آن را بهتر شناسايي كرده، محصولات و خدمات مناسب با آنها را تهيه و تامين كنند. اساس حركت بازاريابي جلوگيري از هدر رفتن منابع و امكانات گوناگون مي­باشد. بازاريابي يعني بخش­بندي يا تنظيم بازارها و تعيين محصولات، براي مناسب­ترين بازارها(مهدی­پور و همکاران، 1384). اگر بخواهیم ادعا کنیم که یک کلمه باعث شکل­گیري علم بازاریابی شده است بدون شک آن یک کلمه «رقابت» است. رطبیعی است در فضاي کسب و کار انحصاري که یکی از مشخصه­ هاي بارز آن کمبود عرضه و فراوانی تقاضا است نیاز چندانی به علم بازاریابی نیست، اما زمانی که وارد فضاي کسب و کار رقابتی می­شو یم که یکی از مشخصه­هاي آن فراوانی عرضه نسبت به تقاضاست، اهمیت بازاریابی و مشتري­گرایی بیش­تر مشخص می­شود(درگی، 1386: 7). در عصر مازاد ظرفیت تولید و رقابت شدید و فزاینده کنونی، مشکل اصلی شرکت­ها جذب مشتریان موجود است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 26 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0