<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری شبیه سازی</span>
تاریخ انتشار:
19 ژانویه 2021
دسته بندی:

تعریف شبیه‌سازی :کلمه Simulation به معنی «عمل نائل شدن به اصل چیزی بدون واقعیت» (گروه مؤلفین، 1384) و «نمایش کارکرد یک سیستم یا یک فرایندی به‌وسیله کارکرد کامپیوتر یا فرایند دیگر» (مریام 2000) آمده است.شبیه­سازی توانایی یا قابلیت طراحی است؛ که یک راه­حل آماری قدرتمند را ایجاد کرده و مدیر را از دست­یابی به اهداف سازمان مطمئن می­کند (فیرین دی ام، مادلر دید ومدلر ام جی 2002)یک مدل شبیه­سازی، گونه­ای از پدیده­ها یا سیستم­های دینامیک را نشان می‌دهد که می­تواند مسائل موجود در سازمان را پیش از آن‌که تبدیل به مشکل شوند، شناسایی کند.شبیه‌­سازی‌ در واقع فرآیند طراحی‌ مدلی‌ از سیستم‌ واقعی است؛ که با ‌انجام‌ آزمایش­ها با استفاده از این‌ مدل و‌ باهدف‌ پی‌بردن‌ به‌ سیستم، یا ارزیابی‌ استراتژی­های‌ گوناگون،‌ در محدوده‌ای‌ كه‌ به وسیله‌ معیار و یا مجموعه‌ای‌ از معیارها اعمال‌ شده، برای‌ عملیات‌ سیستم صورت ‌می‌گیرد (شانون، رابرت، 1380).

شبیه­سازی تقلیدی از عملكرد فرآیند یا سیستم واقعی با گذشت زمان است. هم چنان‌که یك سیستم با گذشت زمان تكوین می­یابد، رفتـــار آن با ایجاد نمونه شبیه­سازی بررسی می­شود. این مدل، معمولاً به شکل مجموعه‌ای از فرض­های مربوط به عملكرد سیستم است. این فرض­ها در چارچوب رابطه­های ریاضی، منطقی و نمادین بین نهاده­ها یا اهداف مورد نظر سیستم بیان می­شود (اخوان و معینی، 1384).شبیه‌سازی نسخه‌ای از بعضی وسایل حقیقی یا موقعیت‌های کاری است كه تلاش دارد تا بعضی جنبه‌های رفتاری یک سیستم فیزیکی یا انتزاعی را به وسیله‌ی رفتار سیستم دیگری نمایش دهد که بيشتر در سیستم­های طبیعی و سیستم­های انسانی كاربرد دارد. همچنین شبیه‌سازی نمایش مجدد یا خلق مجدد یک شئ یا موضوع واقعی یا یک موقعیت می‌باشد. این تکنیک همانند آینه، واقعیات را همانندسازی می‌کند، افزون بر اين احتمال وارد آوردن صدمه یا آسیب به شرکت‌کنندگان وجود ندارد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 45صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0