<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری رهبری معنوی 2</span>
تاریخ انتشار:
17 ژانویه 2021
دسته بندی:

طبقه­ بندی هافستد: یکی از مسائل اساسی که پژوهشگران مدیریت تطبیقی از جمله هافستد به آن توجه کرده­اند چگونگی اثرگذاری فرهنگ بر رفتار کارکنان است. یافته اصلی بررسی هافستد آن است که سازمان­ها  به شدت تحت تأثیر فرهنگ هستند. این امر نه تنها بر رفتار افراد درون سازمان تأثیر می­گذارد، بلکه احتمال انتقال موفقیت آمیز نظریه­های سازمانی و سبک­های مدیریت از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می­دهد. وی معتقد است مدیریت و سازمان از ابتدا تا انتها تحت تأثیر فرهنگ هستند. لذا از راه شناخت بهتر و آگاهی از ارزش­های فرهنگی و نقطه نظراتی که از سوی افراد مطرح می­شود، بهتر می­توان رفتار سازمان­ها و ماهیت و عملیات مدیریت در قالب فرهنگی خاص را درک و تعبیر نمود (هافستد و بوند، 1988).

 در اواخر دهه 60، مطالعات و تحقیقاتی با هدف اثبات نقش و تأثیر تفاوت­های فرهنگی بر مدیریت، توسط این محقق انجام شد. این تحقیقات که منتج به نتایج مهمی شدند، سه دهه بعد نیز پیگیری و دنبال شدند. وی  به مطالعه فرهنگ­های مختلف و مقایسه آنان با هم پرداخته است. هافستد دو بار در سال­های 1968 و 1972 با استفاده از پرسشنامه و نظرسنجی، مدارک بسیاری در تأیید وجود باورها و ارزش­های مختلف نزد کارکنان و مدیران سازمان­ها در کشورها و فرهنگ­های مختلف ارایه کرد. وی برای این تحقیق از 116000 نفر از کارکنان شرکت آی.بی.ام در 53 کشور مختلف دنیا نظر سنجی کرد. در این نظرسنجی از پرسش­شوندگان درخواست می­شد که نظر خود را درباره بهترین شیوه مدیریت و محیط کاری بیان کنند.هافستد بر اساس یافته­ های این نظرسنجی چهار بعد ارزشی را مشخص ساخت که کشورها از حیث این ابعاد با یکدیگر تفاوت داشتند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  55صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0