<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری  جریان  اطلاعات2</span>
تاریخ انتشار:
20 ژانویه 2021
دسته بندی:

زنجيره اطلاعات(1989): آخرين سال دهه 1980 شاهد انتشار مطالعه‌اي كاملاً تجربي از تاثير فن‌آوري نوين بر وضعيت اطلاعات علمي و فني بود. اُون و ون هالم صريحاً بر نياز به الگوي  عملي از زنجيره اطلاعات صحه گذاشتند. آنها اين الگو را با سياقي چرخشي “مسيري ميان توليدكنندگان و استفاده كنندگان اطلاعات يعني مجموعه‌اي از حلقه‌ها كه هر يك عملكرد خاصي را با توجه به فرايند انتقال اطلاعات اجرا مي‌كنند” تعريف نمودند آنها متذكر شدند كه الگوهاي پيشين هر يك در يكي از دو گروه زير جاي مي‌گرفتند شامل الگوهاي توزيعي كه زنجيره اطلاعات را تماماً از نقطه نظر توليد‌كننده تحليل مي‌كردند و االگوهاي فراهم‌آوري كه زنجيره اطلاعات را كاملاً از ديدگاه استفاده كننده نهايي تحليل مي‌كردند. زنجيره اطلاعات شكل (2-31) نتيجه تلاش آنها براي شكل دادن دوباره به زنجيره اطلاعات است، به گونه‌اي كه محاسن هر دو رويكرد را تركيب كرده و در برگيرد.

مسيرهاي جريان اطلاعات ( 1993):انجمن سلطنتي، 45 سال پس از كنفرانس مشهور خود، الگويي روزآمد از زنجيره اطلاعات را در گزارش مهمي به نام “نظام اطلاعات علمي، فني و طبي در بريتانيا” ارائه كرد. مسيرهاي جريان اطلاعات شكل (2-32) تقريباً همه ويژگي‌‌هاي مربوط به شكل(2-25) را منتفي مي‌كند. اين نمودار منحني‌الخط است نه مستقيم‌الخط و برخلاف ساختار سلسله مراتبي حاكي از همسنگي اجزاء است. اطلاعات طبقه‌بندي شده و متون خاكستري مسائل مهمي در آن به حساب نمي‌آيند. علامت سؤال‌هاي بزرگ ناپديد شده‌اند. خطوط نقطه‌چين ديگر معرف جريان‌هاي ناقص اوايل دوران پس از جنگ نيستند بلكه معرف ماجراهاي بالقوه و تازه هستند. خطوط ضخيم و نازك حاكي از وفور مسيرهاي فعال كنوني جريان اطلاعات هستند. ارتباطات غير‌رسمي اهميتي بي‌سابقه يافته كه خود بازتاب اهميت رو به افزايش پيش‌چاپ‌ها، پست الكترونيكي و كنفرانس‌ها در پژوهش‌هاي علمي معاصر است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  49صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0