<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری امنیت</span>
تاریخ انتشار:
29 ژانویه 2021
آخرین بروز رسانی:
21 آوریل 2021
دسته بندی:

امنیت: واژه secuvity از واژه secure منشعب گردیده است که در زبان فارسی معادله­هایی چون امن، محفوظ، مطمئن، محفوظ داشتن و…برای آن آورده میشود.بطور کلی واژه امنیت عمدتاً به نوعی احساس روانی اطلاق می گرددکه در آن بخاطر مبرا بودن از ترس، وضعیت آرامش واطمینان خاطر حاصل می گردد. پدیده هایی که ممکن است باعث ترس شده و آرامش و اطمینان خاطر افراد را مختل سازند، بسیر متعدد و در عین حال پیچیده اند. باری بوزان از محققان برجسته مطالعات امنیتی، امنیت اجتماعات بشری را به پنج مقوله نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تقسیم نموده است این پنج بخش جدا از یکدیگر عمل نمی­کنند بلکه هریک از آنها دارای کانون مهمی در درون مسئله امنیت و روشی برای تنظیم اولویتها بوده است و از طریق ارتباطات قومی همگی به یکدیگر متصل هستند.

سطوح امنیت : از دیر باز، صاحب نظران علوم سیاسی- امنیتی امنیت را به دو بخش امنیت ملی و امنیت داخلی تقسیم کرده و برای هر کدام از آنها تعریف خاصی ارائه دادند. امروزه، با توجه به روند جهانی سازی و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، بسیاری از مرزها نادیده گرفته شده و از این زاویه، در نظریه پردازی های اخیر، بحث «امنیت بدون مرز» هم به طور جدی مطرح گردیده است. لذا در عصر حاضر اعتقاد بر آن است، که بر امنیت ملی و داخلی، شق دیگری از امنیت هم وجود دارد، که با عنایت به آن، امنیت را می توان به سطوح ذیل تقسیم نمود:1: امنیت ملی2: امنیت داخلی3: امنیت عمومی.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر در اختیار پژوهشگران قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  59صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0