<span itemprop="name">مفهوم ومبانی نظری هوش هیجانی5</span>
تاریخ انتشار:
28 فوریه 2021
دسته بندی:

هوش هیجانی: هیجانها یکی از اجزای اساسی زندگی روانی انسان است. لویس و هاویلند2000) هيجان را نخستين علت ايجاد كنندۀ شناخت،تصميم وعمل مي­دانند، موضوعي كه مي­تواند در حل و پديدآيي مشكلات و تجارب بين فردي و درون فردي، نقشي بي بديل داشته باشد.خشم، انزجار، اضطراب، خوشحالی وغیره تنها جزیی از احساسات و هیجاناتی هستند که انسانها ممکن است در شرایط معین آنها را تجربه کنند.گاهی ممکن است هیجانها به صورت آشکار بروز نکنند. تجربه­های هیجانی برای افراد، اطلاعاتی درباره خود و محیط شان فراهم می­کند، به صورتی که با آن تعامل پیدا کرده و انطباق می­یابند. همه اشکال تجربه هیجانی، از عواطف خالص و اساسی تا هیجانهای متمرکز بر احساسات پیچیده، حاصل معانی ذهنی هستند (رجایی، نجات و هاشمیان، 1385).

بحث از هوش هيجاني نيازمند درك ارتباطي است كه بين هيجانات و هوش وجود دارد. شناخت، انگيزش و هيجان سه قسمت از توانايي­هاي عقلي را تشكيل مي­دهند. انگيزش از ارضاء نيازهاي اساسي براي بقا مانند گرسنگي و رفع آن پديد مي­آيد. هيجان به عنوان فرايندهاي پاسخ­دهي توسعه مي­يابد كه به افراد كمك مي­كند تا با تغييراتي كه در ارتباطات شان با محيط رخ مي­دهد، سازگار شوند. اين علائم پاسخ دهنده، نسبت به انگيزش­ها انعطاف پذيرتر هستند. سرانجام، شناخت به افراد اجازه مي­دهد تا از جنبه­هاي مختلف محيط ياد بگيرند و بنابراين مشكلاتي را كه براي آنها پديد مي­آيد به شيوه­اي خلاقانه حل كنند. شناخت، همچنين براي بهبود رضايت بخشي از انگيزش­ها به كار گرفته مي­شود و به افراد كمك مي­كند تا در هيجانات خود به صورت مثبت باقي بمانند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  41صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0