<span itemprop="name">مفهوم ومبانی نظری نگرش از موادروان گردان</span>
تاریخ انتشار:
28 فوریه 2021
دسته بندی:

داروهاي روان گردان داروهايي هستند كه روي دستگاه عصبي تاثير مي گذارندو هشياري را تغيير مي دهند، ادراكات را جرح و تعديل كرده و خلق را عوض مي كنند (سانتراك،ترجمه فيروز بخت ،1385).وابستگي به دارو  عبارت از مجموعه اي از علائم و نشانگان باليني است كه به دنبال مصرف مواد در حالات رفتاري، شناختي و فيزيولوژي ظاهر مي شود. فرد وابسته به مواد عليرغم تجربه مشكلات متعدد ناشي از مصرف مواد قادر به قطع مصرف نيست و به طور اجباري و وسواس گونه اي به مصرف آن ادامه مي دهد. بر اساس ملاك هاي تشخيصي IV-DSM  ترجمه (پور افكاري،1388  )، براي اينكه فرد را بيمار وابسته به مواد بدانيم لازم است حداقل 12 ماه الگوي مستمر مصرف مواد را داشته باشد.

سوءمصرف مواد در مقابل افراد “وابسته “كساني قرار دارند كه اقدام به مصرف مي كنند اما نشانگان باليني آنها با افراد وابسته مطابقت ندارد. الگوي مصرف آنها جنبه اجباري ندارد، اما نتايج مضر و مخرب به دنبال دارد. معيار هاي تشخيصي براي سوء مصرف مواد عبارتند از :ناتواني در برآورد كردن تعهدات.مصرف مواد در موقعيت هاي خطرناك مثلا” هنگام رانندگي.مشكلات قانوني.مشكلات ميان فردي كه با يك مورد يا بيشتر مشخص مي شود (هالجين ،ويتبورن؛ به ترجمه سيد محمد ،1389 ). پنج  طبقه از داروهاي روان گردانكه عبارتند از: داروهاي مخدر، داروهاي آرامبخش، داروهاي محرك، داروهاي توهم زا، كانابيس.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 50صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0