<span itemprop="name">مفهوم ومبانی نظری نوآوری در سازمان</span>
تاریخ انتشار:
23 مارس 2021
دسته بندی:

خلاقیت و  نوآوری: تحقیق در مورد خلاقیت و عناصر آن بیش از یک قرن پیش توسط دانشمندان علوم اجتماعی آغاز شده است، ولی اولین پژوهش جدی را گیلفورد در سال 1950 انجام داد. وی خلاقیت را با تفکر واگرا مترادف می­دانست(حضوري، 1385). پس از او اندیشمندان مختلف سازمان و مدیریت تعاریف متعددی از خلاقیت ارائه نموده اند، به عنوان مثال لوتانز (1992) خلاقیت را بوجود آوردن تلفیقی از اندیشه­ها و رهیافت­های افراد در یک روش جدید می­داند. بارزمن خلاقیت را فرآیند شناختی از بوجود آمدن یک ایده، مفهوم یا کشفی بدیع می­داند(شهر آرای، 1375). همچنین تونی پروکتور به نقل از ورتمهایر، خلاقیت را  عبارت از توانایی نگاه جدید و متفاوت به یک موضوع  ویا فرآیند شکستن و دوباره ساختن دانش خود درباره یک موضوع و بدست آوردن نقش جدید نسبت به ماهیت آن می داند.

وی در تعریفی دیگر از کلی وراجرز، خلاقیت را پدیده­ای می­داند که هنگامی روی می دهد که فرد افکار خود را در جهت فهم متفاوت و بهتر یک موضوع یا موقعیت، سازمان دهی می کند(اسکوت 2007: 607-580). خلاقیت یکی از جنبه­های   پایه ای در گسترش قابلیت­های کارکنان نیروی دانشگر است که در کنار انگیزش زمینه و بستر اصلی دیگر قابلیت­ها، توانایی­ها و ویژگی­های رفتاری این گروه محسوب می شود(زلتهامن، 2011). اهمیت خلاقیت در همه زمینه های کسب و کار روز به روز بیشتر نمایان می شود. سال­هاست سازمان های موفق و پیشتاز در عرصه جهانی، به خلاقیت به عنوان یکی از توانایی­های کلیدی می­نگرند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  37 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0