<span itemprop="name">مفهوم ومبانی نظری اقتصاد دانش محور</span>
تاریخ انتشار:
3 مارس 2021
دسته بندی:

امروزه دانش به عنوان کلید رشد اقتصادی محسوب شده، که کسب و در اختیار داشتن آن، باعث تأمین عوامل سنتی دیگر نظیر سرمایه، نیروی کار و زمین نیز می گردد. در بسیاری از مواقع ما دانش را به اشتباه با اطلاعات یکی تصور می کنیم. دانش اطـلاعاتـی است که سـاختار یـافته و تـفـسیر شـده اند در حالی که پایه و اساس اطلاعات، داده می باشد (دانايي فرد، 1388).الگوي اقتصاد دانش محور كه از ناحيه دانش مـحوري فعـالـيت ها پديـده تـوسعه يـافتگي را واكـاوي مي نمايد، بعنوان يك الگوي توسعه فراگير قابل طرح است كه براي تبيين فرايند وصول به توسعه، توانمندي قابل توجهي دارد.

در طي نيم قرن اخير تلاش هاي بسياري از لحاظ علمي و سياستگذاري براي دستيابي به توسعه صورت گرفته است. نظريه پردازان همواره بدنبال آن بوده اند كه نظريه يا الگوي معتبري براي تبيين علل و عوامل توسعه كشف و عرضه نمايند بگونه اي كه از يك سو واقعيت هاي موجود را بخوبي تبيين كرده و از سوي ديگر به كشورها و جوامعي كه خواهان توسعه اند، كمك نمايد تا مسير درست و ممكن براي حصول به توسعه را بيابند. در اين ارتباط، الگوهاي نظري متعددي در يك فرايند رو به تكامل، معرفي شده اند كه الگوي اقتصاد دانش محور جديدترين آنها مي باشد. توجه به توسعه ظرفيت هاي لازم براي تحقق توسعه از جمله ويژگي هاي مشترك اين الگوها مي باشد كه در همه آنها مورد تأكيد و توجه قرار گرفته است؛  الگوهاي توسعه ابتدائاً به انباشت سرمايه فيزيكي (بـويـژه در بـخش صنعت) تأكيد و توجـه خاص داشتنـد، امـا در چنـد دهـه اخـير توانمند سازي و سرمايه گذاري انساني به عنوان اولويت اصلي در نظريه اقتصاد دانش محور پي جويي شده است (نادري، 1384).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  31صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0