<span itemprop="name">مفهوم ومبانی نظری ارزیابی عملکرد4</span>
تاریخ انتشار:
23 فوریه 2021
دسته بندی:

ارزیابی عملکرد :جهان به ویژه جهان تجارت در حال تغییر و تحول است. این تغییر و تحول به دو دلیل رخ داده است، اول اینکه پیشرفت های تکنیکی منجر به کوچک گشتن جهان شده است و دوم اینکه انتظارات مشتریان تغییر یافته است و معمولاً این انتظارات به دلیل افزایش تحصیلات  و افزایش آگاهی افزایش یافته است. این دو طبقه از تغییر اثرات قابل توجهی بر بسیاری از کسب و کارها داشته است و این امر تعجب بر انگیز نیست که به طور فزاینده ای شاهدیم که این دو طبقه از تغیيرات اثر مشابهی بر خدمات بخش دولتی نیز داشته اند(بولتن 2003). به طوریکه باعث ظهور بحث مدیریت دولتی نوین در دهه 90 گشته اند و منجر به بکار گیری نظام­های مدیريت قابل انعطاف که بخش خصوصی پیشگام استفاده از آنهاست توسط دولت ها شده اند. تکنولوژی به طور خاص مستقل از بخش می باشد. بسیاری از فرایند های تجاری که به وسیله تکنولوژی بهبود یافته و یا حتی انتقال داده شده است، در بخش دولتی هم وجود دارد و اگر درسهای یاد گرفته شده از بخش خصوصی به سازمانهای بخش دولتی منتقل نگردد تعجب برانگیز خواهد بود(بولتن). اما باید به این نکته توجه داشته باشیم هر چند سیستم های مدیریت عملکرد هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی مورد توجه قرار می گیرند؛

اما محققانی که رفتار سازمانهای دولتی را مورد مطالعه قرار می دهند اخیراً به این واقعیت توجه نموده اند که بخش دولتی از بخش خصوصی متفاوت می باشد بنابراین مشوق هایی که در سازمانهای بخش دولتی نیز به کار گرفته می شوند متغیر از سازمانهای بخش خصوصی هستند(ویلسون و پراپر). گذشته از پیگاه قانونی ارزیابی عملکرد در کشورها و صرف نظر از حد و مرزی که بابت آن در نظر گرفته می شود ضرورت ارزیابی اعمال و تصمیمات مدیران و عملکرد دستگاهها در شرایطی که به دلیل محدودیت امکانات، خواسته ها و تقاضاهای در حال افزایش اقتصادی و اجتماعی از سوی آحاد مختلف جامعه در برابر دولت ها قرار دارد شرط پاسخ گویی به نیازهای مطرح شده و دستیابی به هدفهای پیشرفت و توسعه و برقراری نوعی تعادل بین تقاضا و استفاده از منابع جامعه از طریق ارزیابی و نظارت مستمر و جامع قلمداد می گردد. کیفیت و اثربخشی مدیریت نظام اجرایی عامل حیاتی و مهم در تحقق برنامه های توسعه و کامیابی و رفاه ملت ها است. بنابراین در ادامه این بحث تلاش شده است تا مبانی نظری مرتبط با ارزیابی عملکرد و کارایی و اثر ارزیابی عملکرد بر کارایی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. ابتدا مبانی نظری مربوط به ارزیابی عملکرد و در مرحله بعدی مبانی نظری مرتبط با کارائی ارائه گردد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  93 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0