<span itemprop="name">معرفی سازه های خودگفتاری و خودمختاری</span>

معرفی سازه های خودگفتاری و خودمختاری: یکی از عوامل موثر بر نگرش و شخصیت ما چیزهایی است که در مورد خود به خودمان می گفتاریم. این گفتگوهای درونی چگونگی پاسخی است که ما به طور دورنی به آنچه برایمان رخ می دهد، می دهیم و آن تفکر، احساسات و عمل ما را تعیین می کند. با کنترل گفتگوی درونی خود می توانیم شروع به اثبات کنترل در تمام بخش های زندگی خود کنیم. روانشناسان یکی از انواع مهم گفتگوی درونی را که حالت تک گفتاری یا خودگفتاری دارد را تشخیص داده اند. در خودگفتاری، رفتارها و باورهای ما مورد ارزشیابی قرار می گیرند. پژوهشگران خودگفتاری را به گزارشگر یک مسابقه ورزشی تشبیه می کنند؛ که در باره موفقیت ها و شکست های بازیکنان اظهارنظر می کند و بازیکنان که اغلب صدای گزارشگر را نمی شنوند. آنچه افراد با صدای بلند یا آزام در ذهنشان به خودشان می گویند.

در مقابل نظریه خودمختاری ادعای نیرومندی، درباره عمومیت تمایل به سوی خودسازماندهی دارد. ممکن است یک نگرش، به میزان قابل توجهی، موافق با مسیر اصلی تفکر تکاملی و شاید هم خیلی موافق مسیر اصلی آن نباشد. شاید برای انسان، تمایل بنیادین برای کارکرد یکپارچه شده، بنیادی­ترین ویژگی موجودات زنده باشد. خودمختاری به‌عنوان یک مشخصه انسانی، بسطی از تمایل بشدت آشکار شده، در زندگی موجودات (زنده) است و گرایشاتی را به سوی خودتنظیمی عمل و بهم­ پیوستگی در اهداف رفتاری ارگانیزمها توصیف می­کند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری خودگفتاری و خودمختاری در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  48صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0