<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه کیفیت درک شده برند واشبرن و پلنک</span>
تاریخ انتشار:
22 می 2022
دسته بندی:

کیفیت درک شده:امروزه کیفیت مورد انتظار مشتریان بیشتر از قبل می­باشد، بنابراین کیفیت یک سلاح رقابتی قدرتمند است. کیفیت درک شده جذب­کننده علاقه پزشکان و محققان است، چرا که به تأثیرات سودمندی آن بر عملکرد بازاریابی باور دارند. کیفیت درک شده ارائه­دهنده ارزش به مشتریان از طریق فراهم نمودن دلیل خرید و تمایز بخشی برند مربوطه از دیگر برندهای رقابتی است (Chang and Chen, 2013)، که اغلب به عنوان قضاوت مصرف­كننده از ارزش كلي يك محصول يا خدمت، مطابق اهداف مورد نظرش تعريف شده است. همچنين مي­توان آن را يك ارزيابي كلي از مطلوبيت یا برتري برند دانست (كرباسي ور، طاهري كيا و بندپي، 1390، 35).زیتامل در سال ­1988 کیفیت درک شده را ادراک مشتری از برتری کیفیت کالا یا خدمات نسبت به رقبا بیان کرد که بعد فنی را شامل نمی­شود او همچنین مشخص می­نماید که کیفیت درک شده جزئی از ارزش ویژه برند است،

از این­رو کیفیت درک شده بالا مصرف­کننده را به­سوی انتخاب یک برند نسبت به دیگر برندهای رقیب هدایت می­نماید (ابراهیمی، خیری و یادگاری نیارکی، 1388، 166).آکر در سال 1991 کیفیت درک شده را به­صورت درک مشتری از کیفیت کلی و یا برتر محصول و یا خدمت با توجه به هدف مورد نظرش در مقایسه با گزینه­­های دیگر تعریف می­نماید. كيفيت درك شده مي­تواند، به­صورت درك مشتري از كيفيت كلي و يا برتري محصول يا خدمت با توجه به هدف مور انتظارش، در مقايسه با گزينه­­هاي ديگر، تعريف شود. در نهايت، كيفيت ادراك شده، احساس كلي و غير­عيني (ناملموس) درباره برند است. به هر حال، كيفيت ادراك شده معمولاً، مبتني بر ابعادي كليدي است كه شامل مشخصات محصول مانند قابليت اطمينان و عملكرد بوده، به نوعي پيوست برند است. براي فهم كيفيت ادراك شده، شناسايي و سنجش ابعاد اصلي آن سودمند خواهد بود اما نبايد فراموش كرد كه كيفيت ادراك شده به هر حال، يك برداشت كلي است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات کیفیت درک شده  همراه پرسشنامه استاندارد واشبرن و پلنک (2002)در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: 4 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:4 گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0