<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع وانگ و همکاران</span>
تاریخ انتشار:
17 دسامبر 2021
دسته بندی:

مدیریت کیفیت جامع:  فلسفه ای مدیریتی و یک تلاش مستمر جهت تحقق بخشیدن به نیاز های مشتریان و پیش بینی انتظارات آنها در پایین ترین هزینه است که با استفاده از روش های بهبود مستمر و مشارکت همه اعضای سازمان و تمرکز بر فرآیندها، سعی در استفاده بهینه از فرصت های موجود و منابع در دسترس برای افزایش کیفیت با محور قرار دادن رضایت مشتری دارد ( برگمن و کلفسِیج ).مشخصات اصلی مدیریت کیفیت جامع عبارتست از:اول اینکه این روند بر پایه نظریه سیستم ها شکل گرفته است و بنابراین دیدی کل نگر دارد و به طور یکسان مسائل درون سازمانی و برون سازمانی (محیطی) را مورد توجه قرار می دهد.دوم اینکه مدیریت کیفیت جامع نگرش نو به عامل انسانی در سازمان دارد. برنامه های راستین مدیریت کیفیت جامع موفقیت خود را بر پایه یک فرهنگ سازمانی پویا که زمینه لازم را برای مشارکت همه جانبه اعضا در تلاش های مربوط به بهبود کیفیت فراهم سازد و این نوع مشارکت ها را تضمین کند، جستجو می کند. در راستای تحقق این هدف، موضوع توانمند سازی افراد سرلوحه برنامه های مدیریت کیفیت جامع است.افزون بر آن، مدیریت کیفیت جامع هدف نهایی خود را بر پایه یک سیستم بهبود کیفیت مستمر برقرار نموده است. تمرکز بر کیفیت و بهبود، آن نیست که یکبار یا چند بار انجام شود بلکه این یک زندگی سازمانی است که باید در همه سیستم های سازمانی نهادینه شود.

اگر چه موضوع مدیریت کیفیت جامع در سال های اخیر نظر مجامع علمی، مدیران و صاحبان صنایع را به خود جلب کرده است، ولی حقیقتاً مبانی دانشِ مربوط به مدیریت کیفیت، و عمل به آنان، مطلبی تازه و ابتدا به ساکن نیست. با اطمینان می توان ادعا کرد که پیدایش این تفکر همزمان با تلاش انسان برای زنده ماندن در مقابله با تهدیدات داخلی خود می باشد. لذا پرداختن به ریشه های تاریخی مدیریت کیفیت جامع به شرح زیر برابر مستندات موجود است ( تیاگراجان و زئیری ، 1997 )در سال 1924 والتر شوارتز از شرکت تلفنِ بل امریکا مجموعه مقالات مربوط به کاربرد آمار در کنترل کیفیت محصولات تولیدی را منتشر کرد، که مورد توجه جامعه مهندسین و صاحبان صنایع امریکا قرار گرفت.در سال 1931 شوارتز کتابی با عنوان کنترل اققتصادی کیفیت محصولات و تولیدات صنعتی را منتشر کرد. در این کتاب کنترل کیفیت آماری مطرح شد.در سال 1931 آماردان انگلیسی به نام پیرسون کتاب خود تحت عنوان کاربرد روش های آماری در استاندارد کردن فعالیت های صنعتی و کنترل کیفیت را منتشر کرد.در سال 1937 حدود 10 شرکت امریکایی کنترل کیفیت آماری را برای دستیابی به اهداف کیفی به مورد اجرا گذاشتند.در سال 1946 سازمان غیر انتفاعی اتحادیه مهندسان و دانشمندان ژاپن JUSEتأسیس شد. تقریباً در همین زمان اتحادیه استاندارد های ژاپن در زمینه کنترل کیفیت آماری سمینارهای متعددی را برای مدیران صنایع بر پا کرد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات کیفیت جامع همراه پرسشنامه استاندارد وانگ و همکاران(2012)در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: 5 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:  18گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0