<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه قضاوت اخلاقی رست و همکاران</span>
تاریخ انتشار:
16 ژانویه 2022
دسته بندی:

قضاوت اخلاقی:  استدلالی درباره فعالیت های ممکن در شرایط کنونی است، و قضاوت در مورد این که کدام عمل اخلاقی ترین است. شخصی که قضاوتی اخلاقی را اخذ می کند، برای تصمیم گیری در مورد این که بهترین تصمیم یا راه حل برای یک مساله پیش رو کدام است، از استدلال استفاده می کند. وی پرسش های نظیر موارد زیر را در نظر می گیرد:بهترین عمل کدام است؟و در شرایط کنونی چرا این عمل بخصوص، بهترین راه حل است؟(علی پور،1387).درفرآیند تصمیم گیری، قضاوت اخلاقی مولفه ای مهم و ححیاتی است. برای اخذ یک تصمیم خوب یا حل یک مساله به صورت کارآمد، شخص باید دارای مهارت های شناختی باشد که وی را به طور سیستماتیک و کامل به تکمیل فرایندتصمیم گیری اخلاقی قادر سازد. این مهارت های شناختی شامل درک این که چه مساله ای اخلاقی است، چه قوانینی در این شرایط قابل به کارگیری است، استفاده از دلیل وبرهان برای آن چه بهترین تصمیم است، انعکاس وضعیت برای اطمینان از این که بهترین تصمیم  گرفته شده است، و برنامه ریزی در مورد این که چگونه تصمیم را اعمال کرد، می باشد(علی پور،1387).

فرآیندتصمیم گیری اخلاقی می تواند بسیار سریع رخ دهدو به حل موضوعی اخلاقی منجر شود. این مفهوم منحصرا در ارتباط با موضوعاتی مصداق می یابد که برای آن ها رهنمودها یا استاندارهای صریح و روشن موجود باشد و تعارضی بین اصول وجود نداشته باشد. به عبارت دیگر، برخی موضوعات اخلاقی(مشخصا موضوعاتی که زمینه ساز تعارض اصول اخلاقی اند) که به آسانی قابل حل نیستند، می توانند منجر به آشفتگی خاطر شوند و ممکن است نیازمند تبادل نظرهای زمان بر باشند. به منظور درک فرآیند تصمیم گیری اخلاقی افراد ، بررس اول قضاوت آن ها در ارتباط با موضوعات اخلاقی متفاوت ، حیاتی است(علی پور،1387).فرآیندتصمیم گیری اخلاقی زمانی آغاز می شود که شخص با وضعیت بغرنج اخلاقی مواج می گردد. در پی آن شخص قضاوت می کند و نیات رفتاری خود را شکل می دهد(که نیات رفتاری بر این فرض استوار است که پیش بینی کننده رفتار واقعی باشد). این فرآیند متاثر از فاکتورهای فردی، موقعیتی و احتمالی است(علی پور،1387).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات رابطه قضاوت  اخلاقی همراه پرسشنامه استاندارد رست و همکاران(1973)در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری:2 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:   12گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0